AkuDiaDanSesuatu

Thursday, January 13

Tribute to Suhaili - Part 2

Sbab ada org tu dah kasi hint bila kesinambungan crita Abg Li nih kan so kenala aku habiskan.. x elok crita tergantung lelama nih... buat org tertunggu-tunggu...

Dalam masa 7 tahun tu ada gak Mak aku gi jumpa bomoh & ader sorang bomoh tu quote

"Dia hidup lagi..tapi dia x boleh balik sekarang, nanti sampai masa dier dtg sendiri" aku masa tu mana percaya sumer2 nih termasukla Abah aku.. tapi Mak aku kata ini salah satu ikhtiar jugak..
dalam masa yg sama ada gaks org bagitau ada penah terjumpa dier kat somewherelah.. tapi sumer tu hanya cakap2 org jer...

x silap aku dalam bulan 9 camtu taun 1993 dier tepon..kat umah & bagitau dier nak balik..aku like wat??????? Abg Li nak balik...ermmm dah rasa cam tak excited pun ada, geram pun ada & berbagai2 lagilah perasaan masa tu.. Kitaorang sumer dah bleh agak musti ada adegan Drama Minggu Ini or Cerekarama..yelah dah 7 tahun musti ada pelbagai crita yg nak di explain kat kitaorang kan.. esp Mak & Abah tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii


SEBALIKNYA BERLAKU

so hari2 yg ditunggu tiba... Abg Li balik ngan bawak sorang pompuan now kakak ipar aku.... sumer yg kat rumah like terkezut gitu..& dlm kpala "bini dier ker, bila kawin, kawin kat mana ker org mana & so on..."

masa jumpak2 tu biasa aa adegan cerekarama & melankolik... pelok cium berbagai...after that dier not even explain wat happen between 7 years dier ilang tu dier terus cakap dier balik nih sbab dier nak mintak izin nak kawen ngan pompuan tu....

kalau korang apa perasaan korang??????????????????? rasa nak sekeh, penyepak ke kasi back hand..
tapi sumer tu tadak...nih apa Mak aku cakap..

"Hang balik nih pun dah cukup dah, x kirala nak kawin ka apa ka tu nanti kami uruskan"
aku rasa Mak aku nak sedapkan hati dier sendiri kot dah tu tak mau sakitkan hati Abg Li.. takut dier lari lagi kang...

Abah aku diam jer... x cakap aper pun
Yg paling menentang ialah Kak Long.. dier cakap
"Dahla balik bawak pompuan dah tu semata balik nak mintak kawin, ada ka patut??? entah pompuan mana tak tau..."
Kami yg lelain cuma menyaksikan jer drama tu cuma Andak cakapla.. "dah dia balik nih kira dia ingat gak kat kita yg dier nak kawin, cuba dier kawin sengap2...yg lelain tu nantila pelan2 kita tanya dia, bagila dia masa...."
so dalam masa 2 bulan jer preparation sumer tu dgn merisik, meminang dan seterusnya majlis perkahwinan..since masa tu pun kakak aku memang bercadang nak kawin taun tu maka majlis tu ada 2 pengantin Alang aka Abg Li & Anjang aka Kak Lelah... meriah..cukup meriah tapi dlm hati x siapa yg tahu..........

kena bersambung nampaknya ...tunggu part 3 wat happen after dier kawen..


Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

1 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com