AkuDiaDanSesuatu

Thursday, July 7

diari AF-Khas Utk Amylea

Hahaha.. memang tak penah aku buat ulasan tengahari diari AF3 nih.. tapi sbab semalam nengok Amylea down jer.. masa sesi luahan perasaan/hati tuh.. aku pun tergerak ler nak citer aper berlaku selepas tuh.. so sebarang penambahan perisa itu harap maklum yer..

Nampak cam Amylea tengah nangis kat tepi org buble tuh... pass tu Abg Asrul suh plaks Amylea bagitau Tipah2.. apa yg Amylea tak puas hati or apa yg berlaku.. tapi Amylea kata tak mau.. malu katanya.. Shian laks aku nengok Amylea nih.. sambil nangis2.. muka tunduk

Tapi cara Abg tuh aku rasa tak kena... asyik cakap .. "Jangan ler camni...".. manala pakar motivasi or Puan Fati ker.. Lepas tu tunjuk Amylea cam nak lari ke tandas.. menangis sensorang kot.. sampai Abg Asrul keja dier kat situ... kelakar laks.. dah tu Amylea duduk balik kat tepi org buble tuh.. dier kata dier nak balik kat Abg Asrul...

Lepas tu Ekin laks try pujuk pun tak jalan, CTH laks datang.. tengok dier cam nak balik kot siap bawak beg.. tengok Amylea duk nangis situ sensorang.. dier cakap.. "Cuba bangun Amylea dan berdiri tegak tengok muka saya" saya tak nak awak kecilkan diri mcm nih..

CTH kata "sumer kawan2 awak sayang awak.. itu sebab diorang tegur".. tapi tu pun tak jalan.. pass tu dtg laks Keifli & Felix.. cuba untuk angkat Amylea dari duduk terperuk kat tepi org buble tuh.. *as usual kalau kita angkat anak kita tengah majuk or amik ati dan sedang nangis2 kan, mesti ada tindak balas cam buat keras gitu, hah samala ngan Amylea*

Keili laks cakap kitaorng sayang Amylea.. Felix pun cakap "Syang Amylea".. nih sambil diorang berdua angkat Amylea dan duk kat sofa kot.. pass tu tunjuk Marsha tengah cakap ngan Amylea..
"Aku dulu masa memula masok pun kena tegur juga..aku pun nangis tapi aku pikir balik..sampai bila aku mau please everybody" lebih kurang gitula bunyinya.. sbab ada sound effect sore Amylea nangis... lepas jer Marsha cakap gitu terus Amylea bangun dah pegi ke bilik aktifkan kot... sambil lari2.. ala cam citer industan tuh...*nih aku nambah sendiri yer*ekekekekkekek

Dah tu sesi dlm tandas laks... *sampai ke tandas ni memujuk* :-)
Dengar cam sore Ekin laks pujuk Amylea..bla..bla..bla.. sayang engko, engko ada bakat, sumer kata dier ada kelebihan..bla..bla..
Amylea.. aku malu.. aku tak leh buat dah..
dah tu Akma ketuk pintu tandas suh kuar sbab Abg Asrul panggil..

Pass tu nunjuk Mawi buat iklan.. ni tatau ler Abg Asrul ke suh buat cakap kat Tipah2.. lebih kurang gini apa yg Mawi cakap
"Itulah luahan hati pelajar2 di AF dan nampaknya ada seorang pelajar yg down lepas sesi tu.. Itulah citer sensasi or panas kot dier sebut.. AF bergolak lagi.. kitaorng akan terus bersatu padu.."

Tunjuk laks part diorang kat atas meja makan sambil pegang tangan kengkawan sumer & Abg Asrul cakap diorang sumer dah tinggal 9 org so dah takder masa nak gaduh2.. ekceli bukan gado2 tapi tegur mcm adik beradik dah nih diorang nih.. Sumer sayang kat Amylea.. lepas tu Abg Asrul Amylea angkat muka tengok muka kengkawan sumer.. tapi dier still tunduk jer.. sambil nangis
lagi.. *nampaknya sesi ini juga gagal*

Nampak bebudak pompuan laks pujuk Amylea kat tepi meja makan tu ngan Aidil..
Amylea kata dier dah tak boleh buat.. dier malu dah tanak duk kat sini..
Nampak cam Akma plaks yg pujuk.. cakap "Cuba jgn nangis.. sbab nangis membuatkan engko lagi nampak lemah.." bla..bla..bla..

Lepas tu tak sangka aku rupaya Aidil ada ayat power untuk meredakan Amylea.. nih antara kata2 Aidil..*muahs2 kat Aidil*:-)

"Every week you father datang.. takkan engko nak hampakan harapan dier mcm nih"..
"Make him proud of you"...

Tak lama lepas tu baruler nampak Amylea dah tak nangis.. dan sesi selepas tu kat atas meja makan diorang cuba nak gembirakan hati Amylea dengan Felix cuba amik order dari diorang... baru ler nampak Amylea nih senyum2.. dengan celoteh diorang tu...

Sekian..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

12 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com