AkuDiaDanSesuatu

Tuesday, June 28

Sanggupkah Hidangan Tengahari Dengan Siput Babi

Malam tadi masa lepas Diari as usual.. aku pun nengok2 ler siaran kat tv cam ala2 buhsan gitu.. tapi masa nengok program TV3 Bersamamu tuh.. aku jadi insap ler.. sbab kuarga Mariani ker..aku tak pasti nama nih.. yg makan Siput Babi untuk hidangan tengahari mereka.. sedih sungguh la nengok.. rasa nak kasiler beras or watever aku mampu time tu gaks buat diorang sekeluarga nih..

Memang kat Malaysia nih banyak lagi kuarga yg daif kehidupan mereka nih.. memang aku sedihlah dan rasa marah sbab cam Ketua Kampung, sapa yg jadi YB or sapa2la yg dilantik untuk melihat2 kawasan jajahan meraka nih tak menjalankan tugas.. atleast usahakanlah bantuan dari Pusat Zakat ker, Jabatan Agama Islam ker.. wateverlah yg sedikit sebanyak dpt membantu mereka..

Memang aritu masa cik mek nih buat entry suh org menderma kat Tabung TV3 nih aku kata ada mungkin nanti penyelewangan berlaku cam Tabung Tsunami tuh.. lebih baik bagi sendiri kalau bolehlakan.. memang tau.. sesetengah tuh jauh..cam kuarga malam tadi tuh kat nun.. Sarawak tuh.. tapi aku harap sangatla pada stesen2 tv nih.. janganlah semata2 nak meraih keuntungan saja.. sian pada mereka2 yg amat memerlukan tuh..

Pada sapa2 yg rasa terlebih duit, sms or wateverlah yg bleh membantu tuh diharap sudi2ler menderma untuk insan2 yag diluar sana yg amat memerlukan..

Insan Prihatin..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

15 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com