AkuDiaDanSesuatu

Monday, June 20

Isi Hati Seorang Ibu

Pagi tadi.. masa tengah bersiap2 nak ke opis..Adk tetiba nanyak dan buat muka "smegol" kat aku..

"Ibu harini keje ker?"
"Yelah.. harini kan hari Isnin.. Ibu kejela..kenapa???"
Terus buat muka sedih nih...dah tu nangis......
"Kenapa pulak Adik menangis?"
"Ibu cakap harini Adik cuti..naper Ibu keje pulak?"
"Laa.. memangla Adik cuti harini.. tapi Ibu keje.. so Adik duduk nursery jerla.. tak pegi sekolah."
Terus nangis lagi...

Sebenarnya Adik memang cuti harini.. sebab semalam ada perjumpaan guru dan ibu bapa untuk peperiksaan pertengahan tahun... so nursery cuti arini..

Kengkadang aku rasa cam nak berhenti kerje jer bila Adik cakap camtu.. ini bukanlah kejadian yang pertama kali.. selalu gaks Abang dan Adik tanya aku..

"Kenapa kawan Adik balik rumah bila habis sekolah.. tapi Adik duk nursery lagi Bu?" or
"Ibu duduk rumahla jaga Adik ngan Abang"

Aku bagi tau diorang ler yang aku keje.. so Mak kawan diorang tuh mungkin suri rumah so bolehla balik lepas habis sekolah... or aku tanya diorang ler.. kalau Ibu tak keje.. camner Adik n Abang nak selalu pegi Mcdonalds, pegi hotel jalan2.. Itu supaya aku nak diorang tahu.. aku keje untuk diorang gaks..

Memang selama nih aku cuba gaks nak buat keje dari rumah.. i mean buat keje translation ker, buat keje menaip untuk kertas soalan peperiksaan kolej ker.. tapi bukanlah selalu aku dpt job camtu kan.. Aku memang tak boleh duduk diam2 jer jadi suri rumah.. rasa cam buhsan ler plaks..

So masa makan ngan Adik tadi aku jadi blues laks tetiba.. kesian kan diorang dan dalam masa yang sama..kena keje gaks...


Ibu...
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

19 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com