AkuDiaDanSesuatu

Friday, May 27

Riang Ria Cuti Sekolah Dulu dan Sekarang

Esok cuti sekolah bermula.. wajah anak2 ku sudah tergambar wajah keriangan.. kerana dapat bercuti bersama2 ibu dah bapa mereka..

Dedulu masa aku kecit.. aku x penah pun melancung kemana2 *melencong lagila x dak kan* :-)..
masa cuti sekolah sbab adik beradik ramai..tapi yang syoknya masa cuti sekolah bleh bermain lama skit sbab bila pagi lepas ke bendang tolong Mak & Abah balik awal skit dlm kul 11 pagi dah balik dah sbab kena masak apa yg patut kat umah..nanti bila Mak & Abah balik dah bleh makan dlm kul 1ptg or kul 2ptg camtu..

So kengkadang on the way nak balik tu sempat lagi kengkadang men ngan Adik2 aku ataupun ngan kakak aku x kirala..men kejar2 ker..men menyorok2 ker.. men lastik burung ker or sempat lagi panjant pokok mempelam..sbab perjalanan dari bendang ke umah bleh tahan gaks aa jauhnyer..

Bila petang laks lepas makan solat sumer.. kitaorng dah planning dah nak buat aper petang tu.. samada men ngan kengkawan sebelah umah atau pun kebendang semula..Kalau kebendang semula masa petang sebelum balik tuh bleh la men layang2 or.. mengail ikan ker tapi kalau x kebendang tuh.. aku selalu menla baling2 tin/kasut or men galah panjang ngan kengkawan sebelah umah..

Masa dulu aku x pikir pun nak study ker hapa.. rasa best jer.. kengkadang tuh selamber jer terjun dlm parit..lawan berenang berbagai.. aku takdakla bogel.. pakai baju & suar panjang..tapi ada gaks bebudak yg bogel..so kira time tu bleh gaks aa cuci2 matakan..ekekkekekekkekkek

Sekarang nih bila tiba cuti sekolah.. anak2 aku cuma tanya.. kita x pegi jalan kemana2 ker Ibu?.. so itu jerlah aktiviti kitaorng samada bercuti kemana2 bawak anak2 tak pun pegi mandi manda ker.. rasa cam boring jer gitu.. Paperpun.. semoga anak2 aku happy selepas habis exam minggu nih..

notes: aku bercuti selama 5 hari bermula esok..sampai rabu.. so aku x update ler..pegi FD opis papa kat Rompin..

----------------------------------------------------------------------------------------------

Mak hampir terlupa u ols.. sempena perjumpaan Ketua2 Penatia iteww semoga bila makan ciktam dan cikdang iteww ingat2la mak di Rompin nanti.. dan Ciskek cik loyang iteww simpan skit yer...Dan lagi satu..semasa berwebcam iteww kim ciktek lantun yer kat mamat bangla iteww....*lambai2 sapu tangan lessie*
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

11 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com