AkuDiaDanSesuatu

Monday, May 9

Melayu Mudah Lupa...Rupanya..

Masa ari Jemaat lepas...masa mangun2 tido tuh..aku dok tunggu2 gaks aa hubby aku nak ucapkan *Eppy Besday*..dokla aku tercongok...tapi..dier buat derkkkkkk ajer..cam ari2 biasa...bangun, mandi, solat dah tu anto Abg ke sekolah....dlm hati aku...

"Aiii..lupa lagi ker papa nih?"

Ermmmm.... sebenarnya..2 tahun lepas pun dier lupa gaks..tarikh lahir aku... sampai ke malam barula aku ingatkan... dier kata sorry "terlupa".. So memandangkan dier nih memang takkan ingat tarikh2 tuh..aku katala..save dekat h/p..sbab nanti h/p akan remind bila tarikh penting tuh.. dier kata ok..
So tahun lepas..adala reminder dari h/p yang menyelamatkan..Tahun nih..aku "SENGAJA" delete message tuh....nak tengok..dier ingat ker tidak kan tarikh lahir aku without reminder from h/p... rupa-rupanya...MEMANG DIER X INGAT.. :-(
*sapa suruh delete...kan dan PADAN...*
Dari pagi tuh sampaila ke petang..aku tunggu2 lagi..manala tau..hubby aku nih tetiba laks nak jadi romantik, walaupun aku tau dier memang seorang yang x romantik sejak azali... Sebenarnya aku bukan mintak apa2 pun...*rantai emas jauh sekali, walaupun rantai basikal pun x penah mintak*..
Aku ni sebenarnya bukanlah mata $$$ mcm apa yang aku mintak tuh, jauh sekali meminta yang bukan2..org jawa kata "tak banyak rewel"........mcm satu ceramah yang aku penah dengar dari Datuk Dr. Hj Mohd Fadzilah Kamsah..dier kata..
"Hati perempuan nih lembut..dier akan mudah tersentuh walaupun kita hanyalah memberi Sekeping Kad dan Sebaris Puisi untuk dier"
aku mcm tulah..aku bukannya mengharapkan apa2 pun..cukuplah sekadar ingatan, ya..INGATAN pun jadilah..without hadiah..
Masa hari Jemaat petang tu..dlm kul 4.20pm kot.. hubby call..dier tanya pasal insuran.. dah cakap lebih kurang..aku dlm hati..nak bagitau ke x...bagi tau ke x nih..last2..aku kata..bagitau jelah..nengok apa dier nak cakap..
Aku sengajala tanya.. "Papa,hari nih berapa hari bulan"..
"Ermm......... *lama nih sbab dier nengok kalender kot* la...sorry..sorry..papa lupa"
"Dah petang dah nih...kalau ibu x ingatkan sampai esok pun belum tentu ingat tuh"aku buat2la sore merajuk :-)*
"Laa...sorryla..papa memang terlupa..kenapa h/p takder bunyi aa pagi tadi?"
"Yelah...kita nih sapa???"
"Laa..ok..ok..nanti malam papa belanja makan, ibu pilih tempat"
"Belanja makan bila2 pun bole" nada merajuk lagi nih..hehehheh jahat aku nih..
So after pujuk rayu berbagai..aku cadang nak makan ikan bakarla malam tuh..dekat Pelabuhan Kelang....thanks..hubby sbab banjer..*len kali ibu banjer laks :-)*
Aku harap tahun depan kalau panjang umur jgnla dier lupa lagi......sbab bukannya banyak pun tarikh yg dier kena ingat...satu tu ajer..sbab yg lelain tuh aku selalu yang ingatkan dier cam
Tarikh lahir anak2
Tarikh mula2 jumpa
Tarikh nikah
Tarikh lahir dier...
Ibu..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

16 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com