AkuDiaDanSesuatu

Tuesday, May 3

Hidangan ala Fear Factor & Donkey Don

Masa ari Sabtu lepas..masa otw nak balik BS tuh..kitaorg kuar rumah pagi lebih kurang 7.59am camtuh..sbab nak bersarapan kat Rawang kan..selalunya kitaorng jarangla makan heavy2 cuma roti bakar + telor setengah masak dan white coffee.. entah camner arituh..lapor ya amatla kan..anak beranak sumer..
Sampai jer kat hentian Rawang tuh..kitaorng pun pegila carik2 gerai yg ada jual nasi lemak..sbab Abg pun dah cakap tadi dier lapor nak makan nasi lemak..so sementara aku cari gerai tuh hubby bawakla anak2 ribena aku cari tempat duduk kan.. kami sampai tuh baru jer dlm 8.20am..aku masuk dari satu gerai ke satu gerai..sumer kebanyakannya dah abis nasi lemak.. yang ada cuma mee goreng or mihun goreng..so aku dlm hati dah cuak dah nih..sbab takkan diorang nih xleh nak pikir kan mestila org ramai sbab cuti 3 ari..so kenalah buat lebih skit utk hari tuh..ermmm sesuatuh betul la..
Last2 aku jumpa gaks satu gerai nih yg jual nasi lemak..tapi biler sampai jer turn aku..Indon tu cakap laks..
"Kak..nasi lemaknya ada..tapi sambel nye udah abis"..
"Lorr..dah tu sambal lain2 u takder ker jual, telur goreng ker.."...
"Telurnya pun udah habis kak"..
Dlm hati aku..kalau dah habis gorengla lagi kan...sabo ajerler, mengenangkan anak2 dan suami nak makan nasi lemak..maka aku pun beli nasi lemak tu ngan ikan keli goreng..sbab sambal dier cuma utk satu pinggan jer instead of 3 pinggan kan..so aku pun bayolah dan terus bwak ker meja..
My hubby pun share2la kan sambal yg ada tuh utk 2 pinggan lagi..dlm masa tu aku ke gerai lain beli 2 biji telur goreng laks.. utk anak2 aku.. masa aku bawak ke meja telur goreng tuh.. aku nengok hubby aku dah makan ikan keli tu separuh dah..so biler aku duduk jer dier kasilah aku separuh lagi kan..so tengah aku syok kunyah2 nasi lemak tuh ngan ikan keli.. aku pun korekla isi dier kan..tetiba ajer terkuar ulat2 yang amatlah besonyer...nak termuntah laks aku rasa time tuh.. nasib baik aku tengok...kalau tidak harusla kan dah termasuk mulut aku nih..
Hubby aku terkejut yang amat..yelah.. dier dah makan separuh ikan tu kan..aku baru jer 2-3 cubit jer..hehehheh*tanak ngaku termakan gaks*..hehhehhe lepas tu..terus dier bawak pinggan tu ke gerai yang jual nasi lemak tuh..Yelah..kalau masuk FF dpt makan & dpt $50 takperlah gaks kan..
Tuan punya gerai tu pun terkejut nengok ikan tu berulat..dier kasilah kitaorng balik duit utk harga makanan tu.. tapi aku & hubby still x puas hati..yelah..ikan bilalah yg diorang jual kan..so both of us cadang nak buat laporan kat Plus..jenuhla carik opis dier kat situ..bayangan pun takder.. so kitaorng pun ingat nak berhenti kat Tapah utk buat aduan.
Sampai jer kat Tapah..hubby aku pegila buat aduan kat situ..dan memandangkan kitaorng ni kelaparankan..sbab dah ilang selera tadi..so Adk pun merengek2 nak beli DD kat situ.. Memula aku masuk jer aku tengok org dok berbaris punyalah panjang..dan kaunter dier bukak 2 ajer..ermmm dlm hati aku..nak beli ke tanak nih..nak beli ke tanak nih..sbab Adk pun buat muka smegol kat aku.. aku pun berbarisla kan..
Tapi..yang sedihnya..diorang nih layan satu customer tu dlm 10 minit huhu..mesra pelanggan betuila...SABO AJERLER... aku ingat kebanyakan org yang beratur tuh sumer panas ati jer.. yelah.. dahla gitu.. nak amik order pun bercelaru, yang cashier ujung kata beratur sana nak amik sw..yang sorang kata pulak beratur dulu bayo baru amik SW..Kak Nam betul kan... mak dahla panas ati tadi..sekarang nih camni la..
Ada satu customer tu sampai tanya mana diorng punya Supervisor..hehhehe..last2 sekali sampai hubby aku dok 2-3 tepon dan dah khatam baca suratkhabar barula aku selesai membeli 2 biji donut dan satu sw tuna dan secawan cool latte..*itupun kena tunggu 15 minit*... nasib baik sw tuna tuh aku baham ngan lazats sekals.. kalau tidak dah lama dah...
Hubby aku kata kita nih kena mandi bunga kot..hehhehhehhe..
So pada korang yang nak singgah ke Rawang tuh..bebaik skit pada gerai nombor 3 tuh...kang termakan ulat cam FF tuh...
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

7 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com