AkuDiaDanSesuatu

Monday, April 18

Cendoi Pulut dan Kacang Merah...

Ingat nak crita pasal aku main boling ngan ayahanda2 sekalian tapi tader yg menarik sbab aku asyik dok buat Cendoi ajerler keje nyer...

*nanti aku dok crita guna bahasa ponen Om kata aku suka pegi site ponen kan..:-) *

So..memandangkan hari Jemaat Abg demam & aku pun x sihat..maka dengan ini diistiharkan hari tu cuti bagi aku..hehheheh sabo jerla kan... aku kalau cuti tapi kena jaga anak2 dirumah serupala macam x cuti...so aktiviti dipagi hari kena bawak Abg & Adk menebeng dah tu ke pasar beli ikan dan sayur sbab kat umah dah habis lauk..baru jer dpt beli ikan sekor dan sutun Abg dah bisik2 kat aku..

"Ibu....Abg nak terberakla.."

Aku dah cuak dah...nih ada yg terberak dlm suar nih karang...so cepat2lah grab ajer aper yg ader dah tu terus beratur nak bayar... time tuh Abg dah merungut2 dah..suruh cepat.. sabo ajerla kan..
Nasib sempat belikan kobis utk Shiro...

Balik ajer..terus suruh Abg makan ubat dan masak sesikit dulu utk Adk nak makan pegi sekolah nanti.. kul 11am terus hantar Adk laks ke tadika dier.. balik ajer..suruh Abg tido dulu sementara aku masa.. sesambil masak tu basuh lagi baju yg ada dan sidai baju...huh...

Time Abg tido tuh..masak pun dah siap dah tuh terus nak lipat baju yg melambak laks kan..sbab ari selasa aritu dpt lipat skit ajer...

Abg bangun ajer..dah pukul 1.30pm dah..terus aku suapkan dier makang laks..dah tu aku pun mandi dan semayang..terus bersiap nak amik Adk laks kat tadika.. ingatkan kuar kul 2.00pm rupanya dlm kul 2.30 baru kuar..adoiii..bleh tahan gaks aa berasap montot aku tunggu..

Balik jer umah.. amik kain baju yg bersidai...terus longgok ajer dulu... dah tu nak kasi makan Adk tapi dier tanak laks..so nak tidorkan dier laks... tapi aku yg tertido...hehehhehe :-)...
Sekejap jer pon..aku terlelap..tgk2 Abg dok main game ajer...dah sihat la kot tuh... bangun ajer tgk2 kat luar ujan lebat..ermm rugi laks rasa x sambung tido...

Terus bangun mengemas apa yg patut..karang hubby kata rumah cam tongkang karam laks...:-(
Adk bangun dlm kul 5pm camtu.dier kata lapo..so suapkan Adk laks makan...

Kul 6.30pm camtu diorang dah main2 dah 2 org..aku laks dok ralit menjait suar2 yg koyak kat celah2 kangkang...apersalla selalu sangat dok koyak tangtu..sabo ajerler..baik anak dan bapak samer ajer...hehehehe

So dlm sehari tu..rasa tadak rehat..penat sehhhh.. nih yg dok cendoi lagi manyak nih...sapa nak cendoi pulut + kacan merah tu meh la...hehhehhehe
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

14 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com