AkuDiaDanSesuatu

Tuesday, March 29

2nd Tsunami

Malam tadi lepas makan malam..aku pun buatlah keje rumah cam hari2 biasa..iron baju, lipat baju, basuh baju.. *mesin yg basuh, aku masukkan jer* , masukkan baju utk esok utk Abg & Adik nak bawak ke nursery..sambil2 tu..tengokla drama Raflesia ...in between tu nengok lagi kat chanel 15 tu..*x kebah2* lepas jer abis drama tu..dah tu sambung nengok Drunken Master laks.. time ni...anak2 aku dah tido dah kat bilik diorang...
Lepas jer aku abis mengosok berbagai.. aku pun gla solat Isyak.. time tu hubby aku dah tertido kat sofa dah..ermmm lepas tu sambung balik tengok citer Drunker Master tu..dlm lebih kurang kul 11.20pm camtu.. aku dah mengantuk dah.. ingat nak tido dah..kejut hubby dah tu tido dlm bilik la kan..... dlm kul 12.00am camtu tetiber jer alarm h.phone laks berbunyi..*sabo ajerler*..sbab anak2 aku suker bebenor main h/phone nih..ermm hubby aku bangunla nak tutup alarm tu kan.. lepas tu dier laks xleh tido..dier pun gla layan nengok fear factor kat ruang tamu..aku dlm bilik nih..ala2 mamai giteww sbab terjaga tadi..
Tak lama lepas tu.. aku mcm rasa bergoyang...ermmm mimpi ker aku nih..makin lama makin kuat laks rasa bergoyangnyer.. kat luar pun aku dengo hubby aku dah jerit kat aku...
"Ibu bangun.......rumah bergoyang nih"...
aku cam mamai lagi..terus bangun..."ermmm kenapa ni Yang..." *mata tutup lagi tu*
"Cepat...kejut Abg ngan Adik.. Tsunami lagi kot, ada gegeran kuat nih"..kata hubby aku.. masa tu barula aku bukak mata..tapi still rasa cam bergoyang jer... lutut aku pun rasa menggeletar.. jer...
Nasibla time bergegar tu aku x mengentot ker or tengah berak ker...hehhehhehhe
Pass tu terus aku kejut Abg ngan Adik..diorang ngan mata tertutup jer..aku angkat terus Adik..dah angkat Adik tu..aikkk terpikir laks..takkan nak turun ngan pakaian camnikan...hehhehhe aku pakai pakaian dlm utk kurus tu jer...heheheh harus karang terbonjol mata org tengok..ermm aku sempat lagi time tu letak Adik dah tu terus pegi bilik balik terus capai bra, pakai baju..dah tu pakai kain.. *spender terlupala plaks*masa ni laki aku dah jerit dah.. "buat apa la lagi org tua nih"..hehehe..sbab dah terlampau panik..nak cari tudung pun x jumpa..last2 aku capai jerla tuala yg bersidai... laki aku time tu dah kuar dah ngan Abg.. so tinggal aku ngan Adik jer lagi kat dlm umah...
Masa aku kuar tu.. aku tengok jiran aku yg masih dlm pantang pun baru nak turun..kesian dier.. ngan anak kecik lagi...ermmmm.. time tu dah riuh rendah dah kat luar..sbab gegeran tu lebih kuat dari gegeran masa 26 Disember aritu.. aku time tu dok terpikir gaks..ngan pakai kain jer..dok dukung anak aku tu..kalau umah aku tu runtuh..camner la.. gamaknya..
Masa turun tu..aku tengok dah ramai org keluar dari rumah memasing.. yelah bila duduk rumah cam sarang burung nikan.. mestila.. ramai org.. tapi masa dok tengok2 org tu kan aku dok terpikir..*depa ni mesti x pakai spender gaks cam aku..hehehhe* masa tu gaks aku suruh Acu sms sumer kaum keluarga.. esp my sis yg dekat Penang.. mana nak tau.. takut apa2 terjadi..pada diorang di sana..ermmm masa tu jugak aku dok teringat kengkawan blogs yg ada di Penang, Singapore dan di Jogja..xyah la aku sebut..sbab ur know who ur are kan...harap depa sumer..elok2 saja..takdala bencana cam Tsunami aritu..
Lebih kurang dlm 45 minit camtu kitaorng kat bawah.. aku dah mula rasa mengantuk balik dah nih.. yelah baru jer nak tido dah terbangun camni...ermmm masa tu dah ramai gaks aa yg dah naik balik ker rumah memasing..sbab..ingatkan tadak apa2 kot.. aku time tu pun naik gaks la sbab esok nak keje, anak2 nak sekolah kan... nak tunggu Bomba or Polis datang x muncul2 pun..
Naik jer kat rumah.. terus aku rasa xleh tido.. hubby aku kata tido kat ruang tamu jerlah..terus amik toto dah tu bentang jer kat situ.. baru jer aku nak tukar uniform balik.. dah dengar announcement dari peronda polis yg baru sampai...
"Kepada penduduk Seksyen 6, sila turun ke bawah sekarang dah kunci rumah anda"
Adehhhhhh kena balik kejut Adk & Abg yg dah tetido balik.. kesian diorang..*termasuk aku kan* kena balik pakai uniform tadi.. tapi sekarang nih aku tukar seluar dah.. instead of pakai kain batik jer.. terus amik tudung dah tu amik wallet & h/phone..aku cakap kat hubby..
"Kita gi menebeng jerla kat kedai mamak.. ni x tau kul beraper laks abis ni..at least bleh gaks nak dpt berita terkini di CNN"
Masa kali kedua nih.. ramai jiran2 aku yg bawak turun sekali kain baju... cam nak berpindah laks..
Pass tu.. terus jer kitaorng turun dan ke kedai mamak kat Seksyen 4.. disitu..kitaorg dpt tau ada gegeran kat Utara Sumatera berskala 8.2 skala hicter..ermmm kuat jugakla sbab masa Tsunami aritu gegeran dier dlm 9.3 camtu.. harap2 time ni takderler sesapa yg terkorban lagi..
Lepas jer abis menebeng kat situ.. dah dekat kul 3am dah.. ermmm dengan Adik dah tertido..Abg pun dah mengantuk.. kami pun balik semula ke rumah..masa tu.. sumer org dah naik dah.. ermm punyala mengantuk... dlm kul 4am baru dpt tido.....
nota:
Kpd sesaper yg ada sanak saudara tu x kiralah dimana jua berada..silalah..maklumkan..jgnlah pergi ke pantai buat masa sekarang nih utk mengelakkan dari bencana Tsunami..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

8 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com