AkuDiaDanSesuatu

Thursday, March 17

Abg di Sekolah

Pagi tadi lepas pegi menebeng ngan Adik kat tempat biasa... aku hanto ler dier ke nursery.. memang selalunya Abg x ikut sbab dier akan masuk sekolah dlm 7.30am..so selalunya hubby aku yang hanto dier ke sekolah & aku hanto Adk ker nursery.. Sekarang ni kan cuti sekolah so Abg still prefer hubby aku yg hanto daripada aku..

Biler aku sampai jer dekat pagar nursery tu... Cikgu dier kat situ dah tanya.. *x menyempat2 langsung kan, aku belum pun bukak pintu pagar tu*

"Ni.. Mak Irfan Naim, saya nak tanya sikit.. kat sini dah bising2 dah ni"

"Kenapa Cikgu??? *muka manis nih...dlm hati..bagila aku masuk dulu..*

"Saya nak tanya, ada tak Irfan Naim ambil pensil tekan2 warna hijau kawan dier?"

"Tak pernahla pulak saya nampak, kenapa?"

"Saya bukan apa, ni Mak budak tu asyik call jer tiap2 hari sampai nak mintak nombor telefon you sbab nak tanya pasal pensil tu"

"Dier jugak cakap Cikgu di sini x jaga murid2 dan x tegas dengan murid2"

"Kenapa x tengok dlm beg anak saya kalau dier yang ambil masa hari kejadian tu , takkan dier nak sorok dlm seluar pulak kan.."

"Saya sebenarnya dah beritahu pada Mak budak ni, tapi dier cakap pensil tu harga RM10."

Aku dah senyum2 dah nih.."Kenapa anak dier bawak pensil tu ke sekolah, kan peraturan dah ada..jgn bawak barang2 berharga ke sekolah"

"Itulah...saya dah explain dah.. tapi dier still x puas hati, saya pun hairan sampai pensil tu harga RM10..ader ke pensil harga tu??"

"Takperlah Cikgu, kalau dier nak jumpa saya nanti beritahu k, saya dah lambat nih. Dan lagi satu.. nanti balik nanti saya tengok dlm beg sekolah dier kalau ada.."

Aku sebenarnya x amik pot tentang perkara2 kecil camni.. sbab anak2 aku pun selalu bawak barang berharga ke sekolah.. memang sifat semulajadi budak2 nak tunjuk kat kawan2 dier.. tapi mungkin Abg salah gaks sbab ambil or berminat ngan pensil budak tu... takpa nanti petang aku chek beg sekolah dier..

So kepada anak2..Mak nak pesan... jgn nak gatai dok bawak Barbie,Shiro,jam ,pensil tekan ker or whatever yg menjadi barang kesayangan ke sekolah.. kalau hilang ni la jadinya..

Abg....Abg...
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

6 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com