AkuDiaDanSesuatu

Monday, March 7

Tempat Kucing & Adik

Masa Friday night aritu.. .. aku x masak kat rumah... sbab aku balik dari amik Abg & Adik kat sekolah rasa cam x sihat badan... rasa pening & loya... *ini bukan pregnant tau* mungkin cuaca panas sangat kot.... so balik jer... aku ingat nak baring kejap jerla.. biler bukak2 mater jer... dah nak dekat pukul 7petang dah... time tu hubby pun dah balik....

So malam tu kami sumer pun pegila cari tempat makan... my hubby decide nak ke tmpt di Seksyen 4.. tapi sampai jer disitu... pelayan restoran tu wat derkkkk jer... dah lebih kurang 15 minit takder org layan... hubby aku cakap.. diorang ni nak meniaga ker x nak???? camtula org Melayu berniaga... cuba tgk Mamak??? duduk jer terus tanya

Makan apa ???

Minum....????

Kitaorang pun pegila ke satu tempat ni.. yg restoran dier kat dlm taman.. aku rasa penah kuar kat JJCM aritu... tempat ni kitaorng panggil tempat Kucing.. sbab ader banyak kucing.. & of cozz tmpt ni tempat yg paling Abg x suka... sbab dier takutkan kucing...

Masa tengah tunggu makanan sampai tu... adala 3 org aweks yg duduk kat sebelah kitaorng tu tgh makan....diorang bersembang gelak berbagai.. Lepas jer diorang habis makan...sorang2 diorang ni hisap rokok... Adik biaserler... biler tgk org lain mcm skit... dier pun mesti tengok jer... ngan mata bulatnyer tu..

Lepas tu biler makanan kitaorang pun sampai .. Adik still lagi dok tengok aweks2 tu dok merokok... masa aku panggil dier suruh makan tu.. dier pun tanya aku

Adik "Ibu... tu org tu... org aper Ibu???

Aku "Yang mana?????

Adik "Tu..." sambil tunjuk kat aweks2 tu.." Diorang tu org India, Cina ker org Hendon (Indon) , Ibu???

Aku.."Org Melayu dik, kenapa????"

Adik.. "Kenapa pompuan hisap rokok Ibu..?"

Aku.. " Tak taula... sbab org hisap rokok ader banyak sebab." aku sendiri x pasti nak beritahu jawapan aper.. & aku x expek dier nak tanya pasal aweks2 tu merokok..

Papa.. "Nasib baik Adik x terus jer tanya pompuan tu.., Adik biasaler.. mulut x der insurance..." papa terus sengih...

Aku... "Bagus jugak kalau dier sendiri tanya diorang tu..., harus merah padam muka nak jawab yer.. x..

Lepas tu aweks2 tu pun dah habis makan... & aku received phone call dari Rose.... tanyakan aku yg x dpt menghadirkan diri nak tgk Sepet... mlm tu..

Lepas jer habis phone call tu.. kami pun balik....

So.. kalau sesaper yg akan terjumpa atau bertemu ngan seorang budak perempuan yg berumur dlm lingkungan 5 tahun 4 bulan, berambut kerinting... & dier tanya soalan2 cepu mas jganlah terkejut pulak kay....

p/s ..My MIL dah kuar sepital.. thanks pada sumer..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

6 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com