AkuDiaDanSesuatu

Wednesday, February 23

Berhenti Berharap-Part 2

Esoknya pepagi kami sumer dah di kejutkan oleh Shuhadah...ermmm sbab dah lama tadak anak kecik nih.. rasa cam mamai gaks aa pepagi tu...

Memulakan acara pagi tu kami pegi tepi laut lagi... cadang tu hubby & aku nak gi jogging gitu.. last2 jogging seround je pun... lebihnya tunggu Abg & Adk mandi..... Kat TS ni banyak lembu yg dtg ke tepi pantai bukannya org.. sayang tempat nih...

Lepas jer mandi berbagai.. kami pun gerakla utk mencari sarapan pagi... pertama utk mencari nasi minyak... tapi sayangnya jam baru 8.15am.. nasi minyak sume dah habis... nasib2.. esok ingat kena bangun awal2 skit aa.. so pagi tu sarapan utk my parents, Acik, Ucu & Aku adalah nasi kerabu, nasi ayo, karipap dan kuih bom *dua-dua isi ikan*.. Ni kira x banyak beli sbab nanti cadangnya nak kerumah NHK plak nak melantak Laksa Pahang & Roti Jala... *ermm sorryla pada kengkawan yg suruh amik gambo tu.. sbab dah mengadap dah x hengat dah.. :-)*

Lepas jer sarapan & wat laundry dah tu berehat2 jap... Mak aku mention...

"ari nih Abg Li kata nak mai, dier dtg dari KL dah tu cakap nak singgah kejap kat umah Onie nih sbelum balik J..."

aku bisik ngan Acu.. "Masa bila Abg Li bagitau Mak?" & Acu cakap

"Masa Mak gi jumpa Abg Li minggu lepaslah kot." ni sapa yg tau Inter-Mission my parents aritu

ermmm aku pun tanya.. kul berapa Abg Li nak dtang & aku pun mention aku nak ke rumah kawan dlm kul 11am camtu... so..kemungkinan besar Abg Li akan sampai dlm lunch hour gitu.. kitaorang esp Acu & Aku pun masakler aper yg patut utk tgh hari tu sebelum aku ke rumah NHK kan... Hari tu juga..Acu pun nak ke rumah kawan dier di KA & Acik keje 1/2 hari... so sumer berbelah bagi gitu... nak pegi ker x... nak pegi ker x... sbab Abah yg beria2..muka dier pun cam berseri2jer...bila Abg Li kata nak datang kan... ermmmm tengoklah nanti..

Lepas je masak aku & family pun gerak ke rumah NHK, Sampai dlm kat umah NHK dlm kul 11.45 camtu... ermmm dari luar dah terbau masakan dier..wakakaka.. so apalagi... sessi mengembangkan badanla lagi... kami di jamu dengan Laksa Pahang , *Leen, memang x serupa laksa ni dgn laksa Johor k* Roti Jala, Nekbat *ni pun pirst time aku makan kuih nih*, karipap & agar2... ermmmm yummy2... *terima kasih NHK, nanti bila wat warming house buat lagi.. :-)*

Dlm kul 1.15 camtu aku pun mintala nak beransurkan... takkan x reti2 nak balik...ermmm cadangnya nak mencari Mustabak Mengkasar di Pekan tu.. tapi bila kami sampai jer di tempt tu.. belum buka lagi... nampaknya kena datang lagila kami ke Pekan ni... hehehheh

Masa nak balik tu.. Acik ada sms aku kata Abg Li x jadi datang...mungkin tunda esok pulak.. so aku & family pun terus jer balik ker rumah Acik .....sampai jer umah..aku tgk Abah cam frust jer..& Mak pun diam jer...aku pun x tanya apa2 sbab malas nak bukak crita pasal Abg Li kan... so aku lepak ker aa & tidokan anak2 aku...

Petang tu dlm kul 5.30 camtu.. hubby aku ajak kuar.. sbab dier kata nak pegi cari kopok lekor.. aku ajak my parents & Acu.. tapi diorang tanak ikut.. so kami jerlah yg pegi aritu...

Bila dah petang camni memangla banyak gerai yg soldout gitu... so at last kami sampai ke gerai yg still ramai org beratur nak dapatkan kopok lekor... tunggu punya tunggu.. dpt makan kopok lekor dlm sepinggan jer.. ermmm jadilah...ingat nak makan sata lagi.. tapi dah habis.. so petang tu ingat nak bawak balik pun x dpt...sabo ajerler..

Malamnyer... kami sumer just makan kat umah.. sbab tghari tadi masak banyak kan... dgn daging rusa nya berbagai.. so xderler nak makan luar...takper esok mlm kami mesti rasa ikan bakar petai disini...
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

4 Comments:

  • At Wednesday, February 23, 2005 11:05:00 AM, Blogger Orgkampung said…

    Bat...hari tu 14-15 aku ada kerja kat Kerteh, so apa lagi merendek la..kat kuala kemaman tu satar, korpok leko Cik Wan paling femes..sedap siotttt..berat beg aku bawak balik kepok leko tu..pas tu aku siap try air tuak ngan ais krim..rasanya the next day aku terus cam orang biul...hahahahaa

     
  • At Wednesday, February 23, 2005 11:13:00 AM, Blogger alia said…

    Orgy, camner engko rasa air tuak tu....sabo ajerler.. ada rasa cam ayaq tapai dak...

    tapi tula.. aku rasa aktiviti aku makan2.. dan makan...ehhh makan lagi.... hehehhe :-)

     
  • At Wednesday, February 23, 2005 4:41:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    Bat, Aunty dah tengok gambar bowling. You must be the one with the black t-shirt team Badrul yang pakai tudung oren2 tu kan.
    SO lain kali jumpa insyaallah dah kenai dah.
    NHK yg mana satu lak? Bila NHK nak belanja auntyN makan laksa pahang ni, harap2 jangan mati kempunan lah pulak.
    AuntyN

     
  • At Thursday, February 24, 2005 8:23:00 AM, Blogger alia said…

    Aunty, betuila tu... yg cam Angelina Jolie tu.. heheh *bole ker* :-)

    ermmm NHK yg team King Pins tu.. cuba Aunty tgk betui2.. Bad ada tulis..

    Kalau nak Laksa rasa Laksa Pahang kenala datang nanti warming house rumah dier somewhere in May kot.. *melebih lak dari tuan ghomah*

     

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com