AkuDiaDanSesuatu

Thursday, March 3

Ibu Mertuaku

Semalam.. my MIL kena serangan tekanan darah tinggi lagi 220/90... ermmm ini dah kali ke 2 dier kena serangan nih.. Dulu masa memula dier kena dlm tahun lepas.. half of her body x boleh gerak...kali ni xlah seteruk yg pertama dulu tapi impaknya kalau MIL aku sakit ialah:-

Takder org nak tolong masak
Takder org nak tolong basuh kain baju

Kengkadang aku terpikir gaks.. kalau dah sebelah tangan yg dah x boleh diguna pun kena still memasak dan basuh baju for the rest of family?????? Sendiri mau ingatla kan... Aku as a menantu takkan nak cakap lebih2 laks kan.. tapi kesian tengok dier...

Masa dulu dier kena sbab terpaksa jaga cucu & aku tgk dier penat sungguh sampai kurus... lagi sekali.. takkan aku nak cakap kan... aku menantu jer.. tapi kalau anak sendiri x kesian kat Mak dier.. nak buat macamana kan... aku sekadar boleh tgk & tolong apa yg aku boleh tolong jer kan.. lebih2 tu aku hint jer kat hubby aku...

Bila aku tgk keadaan dier aku cakap ngan diri aku sendiri, walaupun laki aku sendiri x tau masak tapi at least takkanla x pandai masak nasi ????*sekarang bukan pakai dapur kayu dah* goreng telur ker???? such a simple dish ker???? ermmm so aku nak ajar anak aku supaya belajar memasak walaupun lelaki.. at least senang.. kemudian hari.. apa2 terjadi pada Ibu.. boleh masak..
Kalau basuh pinggan pun kena sendiri basuh bila habis makan.. jgn harap Ibu yg basuh dan jgn sekali2 letak berlonggok dlm sinki.. tapi tulah kalau dah dari kecik x diajar.. susah sikitla kan..

Hope MIL aku cepat sembuh.. dan boleh berehat secukupnya...
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

7 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com