AkuDiaDanSesuatu

Tuesday, March 8

Sepet


Aku upload gambo jer dulu... sbab biler aku dah tulis pagi nih.. sumer ilang... uawarrghhh menci aku.... so tgkla dulu gambo diorang berdua nih k..


Image hosted by Photobucket.com

Aku bukannya pengemar filem Melayu..esp.. tapi sbab ulasan Filem ni aku dah baca di akbar2 dan review kawan2 didalam blog memasing maka aku pun ikut teruja nak pergi menonton..Kalau saja2 nak p tgok..memang aku x p la jawabnya... kena tunggu VCD cetak rompak kot.. x pun tunggu kuar kat Astro masa time raya nanti..

Aku juga bukannya pandai nak review citer mcm dier nih... tapi aku just review apa yg aku tengok... that's all..& apa yg aku x puas ati pasal filem nih...

So last Saturday.. aku ngan family pun pegila menonton citer Sepet ni di One Utama..kami sumer merupakan org pertama yg masuk ke panggung tu.. *punyala sexcited*... tapi tunggu...punya tunggu...tunggu.. x sampai pun dalam 25 org jer yg datang menonton aritu... ermmm aku terpikir gaks... X syok ker citer nih????? Bukan citer percintaan ker?????? Kata dapat beberapa awards????

Tapi aku tengok jugak..... sbab aku pun nak tau.. aper yg best sangat citer nih.......

Aku suka masa intro citer nih... yg ada tulisan dok meleret tu... so kreatif... & cantik... tapi tu jelah yg aku suka ponnnn :-)

Citer Sepet nih mengisahkan percintaan diantara Orked & Jason yg berlainan cara hidup *bukan berlainan agama*... i mean.. x macam selalu dipaparkan xkira aa citer drama ker filem ker.. kalau percitaan terhalang tu mesti sbab agama..tapi tidak Sepet ... Orked anak org kelas pertengahan.. yg digambarkan pandai berbahasa inggeris di rumah ie termasuk dengan pembantu rumah sekali dan didalam keluarga yg penuh kasih sayang... mungkin ini 1-2 org jer kot yg peraktikkan.. melayan pembantu rumah camtu.... dan Jason dari keluarga yg dikira susah sbab Ibu seorang suri rumah dan Ayah yg lumpuh, Abg yg sulung pula berhijrah ke Singapore dan Jason sendiri penjual VCD *haram* ...

Image hosted by Photobucket.com

Bunga-bunga cinta.. diantara Orked dan Jason...

jason: how long it takes for people to fall in love?

orked: one minute... (pause) how long it takes for you to fall in love with me?

jason: less than that...

Aku rasa citer nih terlampau cepat... cam ayat diatas kot... sbab bunga-bunga cinta diantara Orked & Jason begitu cepat kembangnya... x sampai 3-4 kali dating dah panggil sayang... ermmm dan watak2 seperti Bapa Orked dan Johari tidak dikembangkan dengan baik..jika diberi penekanan Bapa Orked seorang kacukan ker.. mungkin aku boleh percaya yg Orked akan berbahasa Inggeris di rumah...

Dan setelah di perlakukan sedemikian oleh Johari takkan Orked dengan mudah berbaik semula kepada Johari... dan takkan Orked dengan mudah mengalah begitu sahaja...

Cerita ini juga ada sindiran yg mungkin ya... sesetengah org paham.. dan mungkin org x faham langsung

Asyik2 berkemban... bukan Mak ajer.. ngan Bapa2 dan org gaji pun dok berkemban.. ish..ishk pasai APA????? asyik nak berkemban.. - Org Melayu cam ni ker?????

Babak Mamak masak mee goreng di tepi jalan... biler terdengar bunyi tembakan...takkan boleh terus goreng mee balik kan?????? Naluri manusia mesti ada perasaan ingin tahu... takkan xder terkejut langsung dan org2 disitu pun mcm releks jer... -org Malaysia mcm ni ker?????

Orked dapat 5A dpt scholarship... Jason dapat 7A... tapi jual vcd haram... *sendiri mau ingat*

watak org tua or maybe buta kot jual tisu kat tengah2 pasar... *aku pun tak tau aper disebalik watak nih*

watak di tunjukkan budak pekerja Chicken King tu cuci cermin.......

ohhhhhhh..... aku rasa sesiapa yg nak tengok Sepet nih kena ada pengetahuan sedikit sebanyak didalam filemlah... kalau x serupa tengok citer yg biaser2 jer...

Bagi aku kalau penyudahnya masa gambo Jason dok terbaring kat jalanraya tu lagi baik.. sbab kita mesti dok tertanya-tanya... hidup ker..mati ker... Jason.. what happen after that to Orked...& so on... bleh la kalau nak buat sequal citer nih... tapi bila habis dier somebody yg jawab tepon ... dah tu scence kat dlm kete..cam citer tu x habis lagi... tetiba jer gelap....... so org pun mcm ader ker dah habis?????????

Masa dlm panggung tu

Adik- "Ibu... ni citer Cina ker Ibu??????"

Aku-"Ni citer Melayu dik...."

Pesanan - Kepada sesiapa yg merasakan bahasa inggeris beliau tidak begitu bagus... sila jgn tgk citer nih... nanti x paham..

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

9 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com