AkuDiaDanSesuatu

Wednesday, March 23

Robocop

Masa kecit2 ada jiran aku tu..nama gelaran dier Mat Jawa..org dier kurus tinggi..sejibik cam aku.. so adik2 aku kasila gelaran aku Mat Jawa..*mana nak tau dpt laki pun org Jawa kan* ..Acik plak sbab dier debab skit so adala jiran aku nih nama dier Mat Nonot.. maka Acik pun jadilah Mat Nonot.. Acu laks..sbab gelap skit..sbab suka mandi parit..so dptla gelaran Mat Hindu..wich is one of my neighbour gaks..

Acu dier susah nak panggil nama aku ngan betul Asliah..so dier panggil Che jer... lekat sampaila sekarang nih...cuma dier ngan Acik jer panggil aku ngan Che nih..

Masa aku masuk boarding school..kat Tepen.. aku ni aktif bersukan hoki, selalunya jadi defender or.. jadi goalkeeper..so korang mesti bleh imajin kan..kalau keeper hoki pakai apa... aku dptla gelaran Robocop..sbab pakai pakaian cam org bulan tu...

Kengkadang aku segan gaks org panggil aku camtu esp bebudak Putra..sbab biler aku lalu jer nak ke padang diorang dok jerit kuat2..

"Oiiii Robocop.. arini baju basah ker, apersal x pakai perisai tu...."*dah tu gelak ramai2*

Aku dalam hati menyumpah jer.. tapi dengan gelaran Robocop tula aku jadi wakil negeri Perak masa tu dan dpt pegi Sukma lagi.. ermmm kengkadang biler tengok gambo2 lama waktu sekolah aku tersengih sendiri sbab banyak sangat gelaran kengkawan aku.. ada yg dpt nama Capang, Chemor, Bagan, Gorgon dan Iron Lady..dan berbagai la lagi..

So korang ada gelaran lagi skema ke dari Robocop nih..hehheheh
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

5 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com