AkuDiaDanSesuatu

Wednesday, May 18

Chayo..Chayo..

Apa aku nak crita entah.....

Aper2 pun... masa hari Senin..masa makan malam.. papa ada bagitau a good news utk aku pasal FD kat Summerset tu mungkin tunda on the next week... kira x sesiala "usaha" aku..ekekekkeke tapi x bebetul confirm pun sbab kemungkinan akan ada perubahan lagi...so tak dapatla aku nak ber Hip2 Horray kan..nak celebrate..

Minggu nih dan minggu depan.. anak2 aku peksa.. so aku lebih manyak tumpukan pada diorang dan beri semangat utk Abg dan Adik.. sbab dua2 dah cakap nak apa kalau dapat peksa sumer markah penuh..Adik nak mintak gantikan basikal dier yg asyik tanggal jer dier nyer rantai dan Abg laks nak mintak belikan kasut bola dan jam tangan.. Mudah-mudahan anak Ibu dapat jawab sumer soalan dengan baik..yer..
Kalau Adik tu aku kena nengok2 ler..basikal yang mana dier nak kan sbab Adik nih dier lebih fokus dlm pelajaran.. x banyak main2 mcm Abg dier..tapi kalau diorang x dpt penuh pun aku akan tetap belikan... sbab itu hanyalah satu motivasi utk diorang supaya lebih gigih belajar..
Masa dedulu aku rasa aku takder motivasi camni kot i mean nak basikal ker jam ker sbab aku dari kuarga yang serba kekurangan..basikal pun turun temurun dari Kak Long ke Abg Li.. sampaila ke aku dan adik2 yang lain sama gaks dengan baju ..Mak & Ayah aku cuma kata.. belajar rajin2 dah pandai esok bleh dpt keje yg elok2 boleh bantu kuarga..
Kira anak2 aku sekarang nih lebih beruntung kot..Memang aku xleh la nak samakan zaman aku dulu dgn zaman anak2 aku sekarang nih..memang jauh beza... tapi aku selalu gaksla mention kat diorang.. belajar buat sesuatu tuh dari kecit..esok2 besar senang.. xyah menyusahkan orang lain..cam cuci pinggan sendiri, kemas tempat tidur sendiri, basuh kasut sendiri..supaya depa nih sedikit sebanyak tau kesusahan hidup nih.. bukan dengan mintak jer dari Ibu Bapa..
Apa aku membebel sensorang nih.. oklah.. aku nak wat keje skit nih..
Ibu..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

7 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com