AkuDiaDanSesuatu

Friday, January 27

Aku, Kereta , Eppy Besday Abg yg ke 8 dan Adik

Masa tengah duduk kat sofa sesambil baca sotkabar yg aku bawak balik dari opis..paps bukak ler citer pasal bini si polan nih.. Aku kenai jerk la kan, dah dier bercerita pasal bini budak opis dier... Alkesahnya.. bini si polan nih ari2 kena naik bas nak mengambik anak dier kat sekolah.. aku katalah.."Kesiannya"..sebab yelah..mana nak bawak anak2 lagi kan.. dier ader 3 org anak yg sumernyer lelaki kan.. Paps pun ceritala lagi yg bini si polan nih ada lesen tapi tak berani nak bawak kete.. even laki dior sendiri pun tak berani naik kalau wife dier yg bawak bleh.. so paps pun dengan baik hati bagi suggestion baekkkkkkkkkk punya kat kawan dier tuh..

"Laa.. lain kali engko bior jerk dier pandu sendiri..kang lelama pandai ler dier"..
Tu bini aku pun gitu.. masa first time bawak.. sampai aircond pun lupa nak on, terasa panaih berpeluh ketiak baru pasan aircond tak onn.. Tudia gabra tak gabralah..*ahaks2.. gelak golek2..* nih kes gelakkan aku ler nih.. *maradang bah nih*..

"Dah tu lelama skang nih mencilok pun dah pandai dah".. Aku lam hati as usual lat CDH ajor..hiks.. siotttt ajor.. *yelah mek tau dan sedar diri*..ahaks.. dan bleh kata sampai skang pun aku still tergelak sendiri kalau ingat insiden tak bukak aircond tuh.. bleh..

Anw.. arinih besday Abg yg ke 8thn.. hiks dah janji ngan dior nak bawak gi makan Western Food mlm kang.. so tak bleh ler nak join Datin Seri nak menengok BPC katanya.. bukan sekals occay.. kali keteega bleh???? kemain yach.. takperler lain kali yach..

Utk Abg.. semoga jadi Abg Long yg menjadi contoh pada Adik dan insyaAllah another adik lagi kang.. Abg nih aku takler serapat Adik sebab dier rasa dier lebih rapats ngan paps lagipung gaps kelahiran antara Abg n Adik tu dekat ler.. setahun 11 bulan gitu.. so dier cam tak rasa sangat kasih sayang aku.. *ker aku yg rasa gitu tuh*.. tapi kengkadang dier manja gaks ngan aku.. tapi for sure Adik akan tarik muka 16 bleh..hiks.. Tapi Abg dah bleh diharap kalau aku suh dier buat aper2.. kira dier lebih bertanggunjawab ler as anak yg sulung. Ingat masa kat came kang baru nak celebrate besday makan kek ngan anak2 sedara yg lelain.. kasi dier rasa meriah sket..

Occay u ols.. Selamat Tahun Baru Cina dan Selamat Menyambut Maal Hijrah gaks..aku maybe akan ada balik on the next Friday ajor.. InsyaAllahh..

*Pepagi nih aku amaroh Adik..huhu..sebab aku rasa terkilan sikap dier yg ala2 skerr sangat ilangkan barang..* memula tudung sekolah, dah tu pencil box.. arinih nak tau aper yg ilang?? baju sukan..sabo jeler*..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

6 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com