AkuDiaDanSesuatu

Thursday, December 29

Selamat Tahun Baru Sumer

Minggu lepas tu bukan dalam erti kata percutian yg menyeronokkan.. huhu.. idokler aku kata tak seronok langsung cuma badan aku jerk jammed sket..hiks.. sebab takleh hentam kopok lekor versi sagu.. dan takleh hentam sata bebanyak.. buat aku uwekkkkkkkkk... sabo jeler kan.. bau goreng2 pung aku fening..

Sampai2 jerk umah Onie tu kira ujan "seriat".. tak tauler korang tau ke idak camno ropernyer ujan "seriat" tuh..cam ujan renyai2 ler gituh tuh.. so tunggu Onie kejaps.. dah tu dier balik masak berbagai.. oh menunyer begitu teruja yeww.. Ikan patin masak lemak eh bukan.. tapi ada campur santan tapi dier bakor gituh.. sedaps.. ermm sebab aku sendiri tak penah buat masak ikan patin gituh tuh.. so after that lepaking tidur.. petang laks ke pantai sekejaps.. ngan ujan lebat sket dari memula tuh.. dapatler diroang seraound dua mandi dah tu balik.. malam laks kuar makang ke pekan Peramu dedekat ler ngan Tanjong Lumpur tuh.. tempat ikang bakor..errr tapi this time kitaorng pegi gerai " Sup Kampung".. err sup yg beraneka jenis gituh tuh.. tak berani la aku nak rasa sedap bermacam benda yg ada lam sup tuh.. tapi sedaps rasanya.. so aku makan sup bersama sayur2 dier jerk.. yg mende2 lain tu aku tak makang.. dan adalah 2-3 jenis ikan.. masak pedas, masam manis dan ikan bakor.. tapi this time adak petai gitu ikan bako dier.. beza sket dari arituh tuh.. aku banyak ratah lauk jerk.. sebab nak rasa sumer gituh..hiks..

Esoknyer laks.. paps ngan Hadi pegi beli sarapan nasi minyak dan nasi lemak + kuih muih.. huhu cam nak kojer kebun gituh sarapang.. kemain lagih.. tu pung aku tak baper makang.. kongsi ngan paps jerk nasi minyak tuh.. Oh yach.. tengahari tu kitaorng dijemput ke rumah Jamil.. eleh si Mamak bendahara kawan trekking aku dulu tuh.. hah so makang tengahari tak yah pikio ler lagi kan.. so disebabkan aritu ujan agak lebat.. kitaorng pung.. lepak jelah.. sampai kul 10.30 gitu tuh.. after that baru kuar gi Stadium nengok2 ikang kalau ada yg berkenan.. last2 beli ikan keli dan ikan aper entah.. dah tu beli buah sket utk bawak ke rumah Jamil. After that terus gi nengok japs umah Onie *cam gi nengok site gituh tuh*..hehhehe pass tu baru ke rumah Jamil.. sembang2.. makang2 dan goss sesikit.. dah tu balik umah.. Balik jerk.. sumer flat dah.. tido.. petang bangun.. tengok Opie pegi ke pasar malam kat Gelora.. dah tu pesan kat dior belikan air kelapa + aiskrim tuh.. tengok tak baper sedaps cam kat Bukit Setongkol arituh.. so malam tu dinner Opie masak ikan Keli masak cili kicaps... memang menyelerakan.. tapi aku yg tak tahan masa proses nak goreng tuh.. sanggup nih aku duk tepi pintu depan sebab nak sedut udara segar gituh tuh..sabo jeler kan..

Esoknyer laks.. sebab paps teringin nak minum kopi sedaps kat kedai yg semalam dier beli nasi minyak tuh.. so end up kitaorng sumer kuar makan kat kedai tuh pepagi.. memang sedaps nasi minyak dier.. tapi aku still kongsi ngan paps sebab takleh makang banyak.. kang maks sembelit yeww.. pass tu gi mana erkkk??? oh.. pegi shopping sket.. beli itu ini dah tu balik umah sesiap nak balik laks sebab takut jamm kang kat karak.. so by 11am camtuh.. dah balik..singgah japs beli kopok lekor kat cenderawasih dah tu terus ke Termerloh berenti makang laks.. aku makang lagi ikan patin masak asam tempoyak.. sedaps yeww.. dah t terus sampai umah..terus sumer flat jerk..

Petang tu lam kul 5.30 camtu paps laks nak anto kopok. kat MIL.. so after anto sumer kitarong balik singgah pasao mlm laks beli buah n sayur ajor.. balik makang2 dan tido..

Oh yach.. this week busy sket ler aku.. maklumlah.. dahler semalam tu baru nak solvekan Abgnyer pertukaran sekolah.. Alhamdulillah dapat gaks dier tukar sama sekolah ngan Adik so takler payah aku singgah KD lagi pass nih.. terus jerk sampai SB..semalam gaks baru beli buku2 sekolah diorang.. esok laks nak pegi bayo yuran sekolah diroang.. so esok aku cuti u ols sampai ari Selasa.

Selamat Tahun Baru Sumer.. semoga tahun akan datang 2006 nih korang akan lebih gumbira didalam apa jua termasuk kerjaya, keluarga dan semuanyalah walaupung mungkin tahun 2005 meninggalkan seribu satu kenangan cubalah kita ambil iktibar dan memperbaikinya.. OK.. aku permisi dulu u ols.
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

10 Comments:

  • At Thursday, December 29, 2005 9:50:00 AM, Blogger Orgkampung said…

    bat...waduh besh nya makang..aku pun kalau gi pahang je..mesti tak lupa itu ikan patin masak tempoyak yewwww sedap...aku rasa yg ko makan tu ikan salai masak lomak tu...pun sodap...den mesti tambah nasik kalu makan itu masakan hehehehe...

    aku pun akan bercuti gak dari esok sampai bebudak bukak skola...maklum la kan..nak gak anto yang no.2 tuh..kang dengki lak dia kata last year aku bleh anto ammanda apsal turn dia aku tak nganto kan hehehehe..

    selamat bercuti dan selamat tahun baru bat...2005 penuh kenangan la....hehehehe

     
  • At Thursday, December 29, 2005 10:07:00 AM, Blogger alia said…

    hhehe betui ler tuh.. tapi memang aku tak penah makang iteww masak ikan salai..

    oh yer ker.. samalah kita gamaknya.. tahun ni gaks kena anto Adik for Std 1..

     
  • At Thursday, December 29, 2005 1:00:00 PM, Blogger WRA said…

    ada alahan pregnant kali ni? before this banyak alahan tak? masih ku ingat lagi perasaan itu...mmg tak syedap kan?
    anyway, Selamat bercuti...baru teringat buleh gi bayar yuran before sekolah bukak hahahhahha....esok kalau sempat buleh gi sekolah depa la bayar kot heheheheeh...

     
  • At Thursday, December 29, 2005 1:40:00 PM, Blogger AppleB said…

    waduh..kok bz banget para ibu-ibu mau membayar yuran persekolahan serta mengantarin anak-anak ke sekolah. memangnya gitu ya kalau suda ada anak kecil??? *bilalah turn gue mau begitu ya*

    selamat tahun baru kepada mhkg yg sedang penin2 iteww & kuarge. next year ur family will be merrier lah kan sbb menunggu kehadiran yg kat dlm perots itew.

     
  • At Thursday, December 29, 2005 4:02:00 PM, Blogger alia said…

    sebelum nih takderler gini Kak wan.. macho jerk..hiks..

    errr as usual la tu iza.. kang esok2 engko plaks..

     
  • At Thursday, December 29, 2005 4:42:00 PM, Blogger DeLinn said…

    happy holidays Bat!

     
  • At Thursday, December 29, 2005 5:25:00 PM, Blogger alia said…

    makasih nyah.. jgn tensi2 lagi yach.. bergumbiralah..

     
  • At Thursday, December 29, 2005 6:05:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    selamat tahun baru nyah...

     
  • At Tuesday, January 03, 2006 1:57:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    selamat tahun baru Bat...

    Moga2 tahun baru nih dilimpah kan rejeki...*tunggu rejeki nak kuar je tuh * heheheheh

    Semoga sihat sejahtera hendaknya dan Dikurniakan baby yang comel lote gitu....

    *yam yam sedapnya ikan patin yuhuuu....faberit* tuh hahahaa

     
  • At Tuesday, March 06, 2007 4:38:00 AM, Anonymous Anonymous said…

    Keep up the good work Deep clean bathtub

     

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com