AkuDiaDanSesuatu

Friday, December 23

Setahun Yang Lalu..

Setahun yg lalu.. memulanya menulis sekadar ingin mengisi masa lapang dan berkongsi cerita tapi bukan dengan org2 lain.. cuma utk diri sendiri..cam saper yg dapat trace tu kira bernasib baikler tuh.. kalau nak dapat my url tu from me agaknya cam nak kasi emas kots.. hiks.. Bukan kata diri ini tak ingin berkongsi cerita tapi agak segan or word yg selalu paps kata.. "tadak idung".. sebab aku bukannya pandai pun camno nak menulis nih.. kengkadang tu termelalut jerk lebih.. nak cerita A aku cerita N dulu.. dah last2 baru aku cerita A.. so ada gaks yg tak paham kots.. sebab kebanyakkannya aku sendiri jek yg faham.. bleh gaks dikatakan blog syok sendiri.. sendiri tulis, sendiri paham,senyum sendiri dan untuk kepuasan diri sendiri.
Aku nih jugak bleh dikategorikan org yg laserina.. betui..kengkadang tu cakap memang gituh tapi hati aku baik.. *ceh.. sapa lagi nak puji diri sendiri*. sempena setahun nih gaks aku nak amik kesempatan kalau aku ada komen2 kat kroang yg korang berjauh hati, terasa hati, simpan hati ker.. tapi kalau dah memang patut kena laser tu merasa lah kan..Sapa nak jawab??? bak kata Imah..ekekekekkek *tengok tu tak sedar2 diri lagih*..hiks

Setahun yg lalu juga dapat mengenali ramai org2 yg sebelum nih tak pernah terpikir pun aku dapat kenal.. huhu *korang aku anggap cam celebriti gituh*..ahaks..memacam org, ragam,professions kira memacamlah.. banyak sangat nak bagitau..sumer tu aku hargai.. kerana sebelum nih aku umpama "tadak idung".. bleh gaks nak bergaul ngan korang sumer.. so terima kasihla dengan pengalaman2 yg korang berikan tuh.. ada suka, duka, riang, gembira, tawa dan menangis bersama or even tak bersama.. Kengkadang tuh dengan membaca blog org gaks aku amik iktibar kalau kita rasa susah ada lagi org susah pada kita kan.. so aku beringat selalu..*mulala nak meracau nih*..

Setahun yg lalu gaks..aku ada beberapa nama timangan yg lain selain Bat, mamabat, mhkg @ mak hayam kampung, Kak Kiah.. Bat tu ofkos la kan dari singkatan nama Batrisya.. dan mamabat tuh sebab aku nih kan peminat setia blog ponen esp si Diva Imah iteww..dan mhkg tu gelaran yg diberi or maybe aku sendiri yg bagi gelaran.. dari geng CS.. tu. CS tu pada org2 yg tertentu jerk yg tau..hiks.. dan Kak Kiah tu kengkawan trekking yg selalu panggil.. aku.. So tak sangka rupanya aku nih bleh jadi berbagai jenis..hiks.. bermacam rupa gituh..cam ada split personaliti..huhu..

Occay.. Setahun yg lalu gaks.. buat pertama kali aku dalam setahun tu adalah kuar malam dan balik 12-2am.. hiks.. memang seumur hidup tak pernah aku buat sumer tuh, setakat balik kui 10pm jerk kots paling lambat. Bukan aku cikcur ker haper.. tapi aku kuar ngan kengkawan blogger lah kiranya.. Sebelum nih dunia aku hanyalah pegi keje, balik keje, balik masak utk kuarga, shopping ngan kuarga or even kuar memana pung dengan kuarga.. tadak kawan pun.. ada kawan tapi takderler sampai balik kul 12-2am kan. Kalau kawan pun juper time offis hour jerk.. or kengkadang tu lunch date ajer.. takderler kuar malam kan. Sometimes i do feel aku need frens to talk ker.. bukan dok crita yg berats2.. sajer just for release tension.. have a cup of coffee or just have a teh tarik together.. tak gitu??? dan Alhamdullilah.. paps dalam masa setahun nih begitu memahami.. kalau aku pegi jumper kengkawan tu dierler take turns jaga anak2.. walaupung dier tanya gaks.. aper yg dok sembang sampai memalam.. ermm camner nak bagitau erk.. masa cam cepat jerk berlalu....so tak sedar.. tup2.. dan midnight dah.. ANW Thank ur dear..

Occay.. sempena setahun dah blog nih di sini.. aku buat kenduri doa selamat.. silalah yach.. lauk antaranya: Nasi Briani Gam, Ayam Masak Merah, Dalca, Daging Masak Kicap, Jelatah dan Papadom.. Korang makan dulu tau baru balik.. *saper yg lambat datang tu.. aku dah siapkan dah nih.. "tapau" utk kroang bawak balik*..

Occay Selamat Bercuti Sumer.. see ya all on next Tuesday..oh yach crita pasal next week nih aku nak amik kesempatan nih nak ucapkan GOOD LUCK utk Ratu Menyongket for her M presentation.. Cyaiyo..cyaiyo.. "Aku bleh doakan jer yach".. semoga berjaya..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

20 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com