AkuDiaDanSesuatu

Monday, January 24

Inter-Mission

Sebelum aku story mory lagi... aku nak mintak maap kat Aunty N sbab x sempat nak ke rumah Aunty N sbab schedule terlampau padat.. sampai nak pi beli s**d** pun x sempat.. :-) takpa nanti raya posa taun nih saya datang..... sbab coti lama skit..

Masa balik kampung raya haji ari tuh... bleh dikatakan sumer balik aa Along, Andak, Anjang, Aku, Acik & Acu ..kecuali Kak Tam (ada korban kat umah dier di BDatok) & Abg Li...

Masa kitaorang tgh buat BBQ ptg raya tu.. Abah ada cakap

" Aku nih teringin nak pi jumpak semua mertua aku.. kalau boleh.. nanti masa hampa balik bawakla aku sekali... last aku pi ke Meru.. masa Asliah aka aku kawen ari tu... manala tau dah x jumpak dah nanti..."

sumer terdiam... masa tu... dah tu Acik cakap..

"okla tu Bah.. nanti masa kami balik Abah ikut sekali la.. on the way tu bleh singgah Meru-mertua aku, Kg Awah, Pahang-mertua Acu & terus ke Johor-jumpa Abg Li & mertua , yg dekat nih kita pi esok pun buleh...aka mertua Along kat PBuntar, Andak kat Permatang Kling & Anjang kat Bagan Baru & for Acik yg takdak kuarga mertua kami pi rumah kakak ipar dier aje kat KK"

so kami adik beradik pun dgn misi utk menemukan Abah dgn semua mertuanya berjalan dlm masa 2 hari tu... utk Kak Tam.. Abah dah jumpa dah mertua di Bagan Datok during raya posa ari tu.. memola gi rumah mertua Anjang kat Bagan Baru ini hari raya pertama jer dah abis masa sbab jauh skit dari rumah... sampai rumah dah malam dah...esoknya sambung ke KK dah tu terus ke PB & last ke Permatang Kling...

Dalam masa yg sama kami terpaksa menjual segala ayam2 yg tinggal.. sbab Mak & Abah will be away around 2 weeks...

So semalam kami dah pi bawak Abah & Mak jumpa mertua aku di Meru...& esok Abah & Mak akan ke Pahang pula..harap hajat Abah & Mak akan tercapai hendaknya.. AMIN..

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

15 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com