AkuDiaDanSesuatu

Thursday, July 21

Kita Minum Dulu....Bijak..bijak

Semalam masa baring2 nengok Diari AF.. adik dukla baring kat sebelah aku.. adik memang gitu as usual.. mana penah nak duk kat paps dier.. dier kata "paps busuk, ibu wangi"..huhu.. dan selalu kata "Adik sayang Ibu".. dan paps pun selalu bebuat nanyak Adik.."sapa yg kasi manja adik nih?".. dan jawapan adik sudah tentu.."Ibu yg kasi manja Adik"..

Tu yg buat kalau nak kemana-mana pun susah sket.. sbab Adik mesti tanya mana aku pegi..erm.. tak buleh bayang kot aku kalau dier dpt Adik sorang lagi.. sbab masa tengah baring2 tuh dier ada tanya aku..

"Ibu biler nak kuar baby?".. sambil buat2 dengar kat pewot aku..kehkehkeh.. sabo ajerler adik nih.. dah tu aku jawapler.. "Kalau Ibu ada baby adik tak bleh manjer dah tau".. dah tu dier cam biaser bulatkan mata yg dah bulat tu kat aku.. "Kenapa tak bleh manjer Ibu?".. aku kata "Sbab nanti ibu kena jaga baby baru.. dan adik tak bleh panggil adik dah.. kena panggil kakak.. boleh tak?" dier kata.. "buleh ler ibu panggil adik sbab baby tak kuar lagi kan, tak pun.. paps jaga baby.. Ibu jaga adik lagi kay"... dah tuh terus gelak2..

Itulah adik yg teramatlah bijak berkata2.. *cam mak dier gaks kan* :-)..hehehehheehheh kalau rasa cam puji diri sendiri..kena baca jugakla kan..ekekekekkekekek

okes.. kita minum dulu... bijak..bijak..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

11 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com