AkuDiaDanSesuatu

Thursday, October 13

Aku, Jam dan Memasak

Semalam kan..aku decided nak masak je la kat umah.. sebab tak tahan ler jam kat depan umah aku nih.. dari simpang KD ke SB nih.. aku amik masa lam 30-45 minit..ayoyo.. kalau jam bergerak slow takper.. niha..sekangkang gerak.. berenti ..sekangkang gerak berenti.. ayoyo..
*mau patah kaki maks yeww* lagi satu sebab aku dah jemu sebenarnya.. balik2 itu jer yg di makan n aku rasa jemu nengok org jual mende yg sama..bleh gitu..

So semalam aku straight jer la balik lepas amik Abg n Adik tu pun "tersinggah" gaks ke pasar ramadhan tapi bukan ler kat memana dekat Subang2 tu jer..lepas simpang ke SB tuh.. kira tak baper jam ler cuma nak kuar dari situ jerk susah sket.Tadak aper pun beli sebab tak banyak org meniaga di ctu cuma mengenangkan Abg puasa kan so pegi gaksler..Last2 Abg beli makanan yg goreng2 tuh..yg cucuk2 kat penyucuk sate tuh dan ayo..*ayo pun nak beli*..Adik laks beli kuih jerk.. dah tu balik. Hah btw.. Adik dah baper ari nih tak posa sebab ramai kengkawan dier kat nursery tak posa.. maka Adik yg tak tahan godaan tu.. as usual la.. tak posa gaks..Dan setiap arilah menangis sebab tak dpt bukak posa sama.. sebab paps cakap.. " sapa tak posa kena duk atas takleh makan sekali"..

Okay..balik jerk semayang sumer aku pun bersilat ler kat dapur..Abg kata dier nak makan nasi lemak..bahan sumer ader.. tapi cili laks tadak kat umah nih..last2 malas nak kuar dah.. aku suh jerk paps otw balik kang beli cili boh ker. So memasak ler aku semalam buat nasi lemak utk diorang dan tumis sayur pucuk paku, goreng tempe utk paps dan goreng ikan .

Bukak posa aku laks tak selera nak makan nasi.. sebab aku tak penah pun bukak posa makan nasi.. selalu makan kuih jerk.. bleh..so aku minum jerk dulu.. Lepas mandi semayang sumer baru aku makan. *tak kuruih saja lagi nih*

Nampak gayanya arinih kena beli kuih sket ler utk diri sendiri..*hiks*.. entahla tak berselera nak makan aper entah. Ingat ari nih nak masak sup ayam, goreng terung & sambal belacan *cam mengidam laks maks nih..hiks*..sebab dah lama tak makan sambal belacan wo..

chau cin cau..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

10 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com