AkuDiaDanSesuatu

Wednesday, October 5

Corat coret Ramadhan

Minggu nih.. Abang ngan Adik sambil menjalani ibadah puasa diroang pun peksa gaks.. huhu kesian gaks ingatkan.. terutama Adik ler yg tahun nih nak try "puasa penuh". Tahun lepas dier puasa separuh hari jerk. Harap2 diroang akan tabah dibulan Ramadhan disamping peksa ujung tahun nih. Chayo..chayo..

Semalam laks sempat amik borang utk pertukaran sekolah Agama dan nursery Abg dan Adik ke tempat baru.. huhu bleh tahan gaks ler fees dier. Erm.. kalau Adik tak dpt pertukaran alamatnyer terpaksalah aku berulang alik dari SB ke KD.*aduh batrisya*..

Kitaorng tetiap tahun ginila, balik keje dulu masa paps yg amik aku , masa aku blum drive lagi.. kitaorng terus ke pasar Ramadhan utk beli utk berbuka. Tahun nih nampak gayanya kena berdating ler jupe memaner, bukannyer mende yg berat2 pun yg dibeli.. kuih muih dan maybe murtabak jer kots utk berbuka. After berbuka semayang dah tuh kalau nak sambung makan ker idak ker.. tapi selalu lepas semayang Terawih baru ler makan lagi.*bleh kuruih maks gini*

Kalau sahur tuh, kengkadang aku masak biler bangun sahur tak pun aku masak mlm tu jerk.. nak sahur karang aku panaskan jerk.Tapi yg pasti mesti makan nasi ler kitaorng masa sahur nih. Rasanya penah sekali ker dua kali kots "lebor" *betui ke nih linn* gaks ler taun lepas.. sebab tertido..hehehheh

On yach.. pagi tadi kelam kabuts gaks ler bangun sebab dah kul 5.05am.., *nak wat camner penat yaamat semalam dgn kuarga IL dtg laks..sebelum tuh menempuh jammed masa pegi pasar mlm*.. huhu nasib ler aku dah siap masak mlm nyer.. kira panaskan jele.. anak2 ribena pun ada yg makan sambil mengelamun lagih.. :-)

Sebenarnya tadak apa yg nak diceritakan, cuma semalam dpt berchat ngan seseorng yg mencari Abg beliau di US.. huhu *mcm pernah ku dengar crita ini, tapi di mana yach*..bukan sebab nak menyebok tapi kisah beliau itu mengingatkan aku akan Abg Li..dan orng ini :-) huhu.. *Abg Li lagih*..

occay u ols.. selamat berbuka bersama org yg tersayang..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com
 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com