AkuDiaDanSesuatu

Tuesday, September 20

Aku, Basikal dan Racing..

Dedulu.. masa kekecik..takderler kecik beno, aku agak masa sekolah rendah.. masa bulan Puasa..aku selalu rajin berbasikal. Memang dedulu kat kg aku mostly org naik basikal jerk..*itewpun basikal turun temurun kan*.. Selalunya sebelum bukak posa aku balik dari "Sekolah Arab" nih sekolah nih kitaorng panggil jerk Sekolah Arab sbab pengasas dier nih..org kg panggil Haji Arab..huhu..dan seingat aku dier meninggal pun kat Mekah.Haji Arab nih aku ingat lagi.. selalu kejar kitaorng sbab either ejek dier or sorok kasut dier..hehehhe ya ampun..memang nampak jerk pompuan kitaorng nih. Tapi ada sebab kitaorng buat cengitu *ayat kaverina* Sebabnyer ialah.. dier akan marah kalau tak datang ke kelas petang utk belajar Agama sbab pergi men either bola jaring,bola baling ker kat Sekolah..huhu.Dier kata pompuan tak elok men lompat2.. kang besar buah "gedabung"..saper yg tau cakap banjer tu tauler yach... :-) Okay.. termelalut laks citer pasal Haji Arab nih..hehehhehe
Aku dulu ada ramai ler kengkawan pompuan yg akan berbasikal dari Sekolah Arab tu ke rumah ataupun sebelum balik rumah tu ronda2..*dasyat aku nih*..huhu almaklumlah.. kaki jalan.. terserlah dari kecit lagi tuh. Okay..satu hari tu..plan baik nyer..ingat lepas abis jerk kelas petang tuh nak pegi jalan2 ke Jalan Banjar tu sampai ke hujung.. sebab hujung sekali tu Sungai Kerian. So lepas abis kelas seingat aku yg pegi Aku, Onie*adik aku*,Alawiyah,Zarina & anak Samad Boroi..*tak ingat laks aku nama dier nih*..pegiler ke hujung jalan tu kan.. yg best tu bukan setakat bawak basikal pelan2..tapi *racing*..huhu..
Masa pegi tu ockay ler kan..sampai jerk kat hujung tu..tengok2 bot penambang dan org memancing ikan.. hari pun dah nak petang.. so kitarong pun.. ingat nak balik ler..patah balik sbab rumah memasing pun dekat2 jerk.. cuma rumah Zarina jerk kat along jalan Banjar tu kan..yg lelain tu sumer kat jalan besar..
Masa balik tu kitaorng racing lagi..tapi anak si Samad Boroi nih berlagaks laks..racing siap..tak pegang tangan kat handle basikal.. huhu..*mengalahkan Superman yeww* tup2..dier dah tergolek kat depan sekali.. si Onie dan Aku yg kat belakang apa lagi..sebab racingkan so..break pun tak makan..hahhahha apalagi..siap accident..huhu..teruk gaks ler jawabnyer..luka sana sini..tapi still lagi control..bukan menangis pun.. tapi siap gelak kuat2 lagih..huhu..
Sampai jer kat umah..terus lari pegi bilik air..basuh mana yg patut..dan kaverinala berdua kitaorng menahan sakit. Tapi mak aku pasan gaks.. sebab handle bengkok, huhu.. kenala marah sedikit sebanyak..as usual.. lepas baik sket..racing lagi dan..jalan2 lagi naik basikal.
Tapi tulah, sekarang nih.. diorang sumer dah kawen dah dan sumer pun dok merantau cam aku..tapi tetiap kali lalu kat Jalan Banjar tu.. aku still lagi teringat kes accident masa racing naik basikal..
Wah.. kenangan mengusik jiwa yeww...
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

6 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com