AkuDiaDanSesuatu

Wednesday, September 14

Aku dan Kereta

Aku dan kereta memang tidak sinomim.. aku memang dah ada lesen lama dah.. masa mengandung Abg kot..aku dah ada lesen "P" iteww.. tapi still tak penah bawak kete..huhu sbab dulu aku rasa kete the very.. berat..sbab ada "airbag".. *maks kan ala2 ratu yeww*..hiks..hiks. dan aku belajar bawak kete pun sbab ada kejadian rakan seopis paps kot.. yg wife dier tak gheti bawak kete..so biler hubby sakit..dah susah kan..dari situ aku terpikir.. penting gaks kan isteri kena pandai bawak kete.. atleast..time kecemasan gitu.. ada gaks yg bleh diharap.. *dok gitu*

Okay..after aku melahirkan Adik paps tukar kete sekarang nih.. itu pun aku tak penah bawak lagi kete tuh.. entahlah.. maybe paps pun tadak keyakinan terhadap aku untuk membawa kete iteww.
:-(.. So kiranya dah nak dekat 6 thn lebe ler kan kete tuh.. aku still tak penah nak amik tau..kete tu rosak ker, bateri 'kong' ker, kete bercuci ker.. ader abuk ker..

Aku memula bawak kete pun masa aku dah pindah dari PI ke KD nih.. itewpun.. try bawak sekejap2.. kat area2 umah aku nih..kira baru lagi gaks ler aku bawak kete..Bayangkanlah.. dari "P" sampai la dah takder "P" iteww baru aku bawak balik..musti ala2.."ilang ingatan" kejaps kan..

Aku rasa memang kalau kete tu meletops, berasap ker or sumting happen le kan.. aku akan berenti dan bukak jerk yg kat depan tuh..hehhehe *iteww pun tak tau camner nak bukak tuh.. bleh* :-) kalau korang dengar pun mesti gelak guling2..

Okay.. semalam satu lagi kejadian berlaku diantara aku dan kete iteww.. sebelum nih bateri "kong" sbab aku lupa tutup lampu :-) hehehehhe . Sebelum nak ke tempat keje aku hanto Adk dulu ke nursery.. dah kuar ke jalan besar tu aku tenampak la tempat meter tempreture tuh naik.. sbab aku rasa baru jerk minggu lepas meter tu naik kan.. *sahler ada sumting not right nih*.. so aku offkan aircond, dan sampai ke opis..After that aku terus call paps.. *as usual mengadu kan*..ekekekkekekekek

"Yang..*nada manja*..ekekkekeke tempreture kete tu naik lagi ler"
"Isi ler air" nada serius..mat terap..
"Cam aritu erk?"
"Haah..errrr tau ker camner nak isi air tu kat maner?" Kang terisi kat enjin laks"..gelak2..
Sabo jerler kan " Rasanya tau kot, tempat yg papa isi aritu kan"
"haah."
"Err.. camner nak bukak yg depan tu yer papa..?"
"Lerr.. kat bawah stering tu kan ada button warna hitam gambar kete tuh.. tarik ajerler"
"Okay.. nanti ibu isi ler"

Lepas tu..tak lama paps tepon lagi tanya.. aku dah isi air ke belum.. Aku jawap ler.. belum sbab panas sangat nak kuar.. kengkarang ler petang baru aku isi..Last2.. paps kata baik dier datang dan tolong isikan..hehhehehehhee itulah aku.. dan semalam pun.. kitaorng lunch together.. *dah lama gaks ler tak lunch together2 nih" :-)

So moral of the story, belajo2 ler sedikit sebanyak bout kete ockay..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

11 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com