AkuDiaDanSesuatu

Friday, October 7

Cerita Adik, Abg dan Pulang ke Kampung

Occay.. dah semalamnyer entry ada komen org tu dok jerit2 sambil lompat2 lontong2 tu kan..
:-)..ekekekek makanya this week aku n family akan balik kg IL. Ader lontong ker??? hiks.. memang aku tak makan lontong walaupun ramai yg skerr entahlah.. nak kata lidah belacan.. sama ja .. bukan lidah American puns..tapi memang tak besa la makan lontong nih. Selalu aku makan nasi impit jerk.. either ngan kuah kacang or makan ngan ayam masak kicap/merah or rendang ler kan.. huhu.. Kalau org jawa esp mesti skerr lontong nih kan dan mesti ada masa ari raya.

Sebenarnya nak citer pasal Adik yang tak posa masa first day arituh.. :-).. alasan yg dibagi sebab.. lapar.. so Adik makan ler pukul 10am sebelum ke sekolah bleh...???? tapi semalam.. masa balik aku tgk muka dier monyok jerk.. posa ler kots kan.tanya cikgu dier.. cikgu kata "aa Sabrina Puasa".. tapi tulah.. siap nak dokong la, sakit kaki la, tak larat jalan la.. hiks.. Adik2 penuh ngan tricks la, tapi biler sampai rumah tgk cartoon jerk terus muka ceria bleh.. *the very drama quenn occay*

Lepas tu aku bawak la diorang pegi pasar ramadan.. Abg beli kuih n roti jala n Adik beli kuih n Nasi Ayam..pass tu sorang satu beli ayo. Aku laks beli laksa dan Nasi Kerabu.. tapi masa tunggu tuh Abg cakap.. "Ibu nanti kongsi yer Nasi Kerabu tuh".. aku cakap.. "OK".. Adik laks menyampuk kata dier pun nak kongsi Laksa ngan aku. :-) Last2.. sampai kesahur la Nasi Kerabu n Nasi Ayam Adik tu baru makan dan semalam gaks aku tak masak :-)..

Semalam takderler jam sangat sebab aku kuar kul 4pm bleh..???? hiks..*over occay mengalahkan org keje gomen kan* so sampai umah awal jer pun.. dalam 5.30pm cengitu.. hiks sempat ler kemas2 baju yg still lagi dalam kotak bleh???

Oh..btw.. Abg semalam jatuh basikal.. kaedahnya.. sebab men racing2 ngan Adik masa petang.. huhu.. so pagi tadi masa naks pegi sekolah.. dah dok muka monyok sebab kaki sakit masa nak pakai suar..*itulah.. tanak dengar cakap Ibu..*

oh ya.. sebelum berundur diri..kepada sumer ahli2 FLOJO yg akan bergathering sambil berbuka puasa di PUJ iteww selamat beramas mesra dan berkak nam occay.. sebab maks ada urusan luar daerah minggu ineww so tak dapek ler nak mengkaknamkan diri..

Hondja..*nih sebab dok belajar bahasa di blog org nih, sapa2 nak belajar bahasa sila yach*..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

4 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com