AkuDiaDanSesuatu

Friday, January 6

Dulu Lain Sekarang Lain

Apa aku nak tulih entah.. hah pasal semalam.. masa dok tunggu diroang masa balik sekolah.. as usual aku lepas amik beg sumer aku duduk2 jelah kat bus stop tuh.. time2 tuh biasalah kan.. kalau mak pak bebudak memasing dok jumper ader jelah perbualan diroang.. tapi ada satu nih buat aku terpikir sejenak masa dok tunggu tuh..

Dedulu.. rasanya aku pegi sekolah first day jer kots Abah aku tunggu kat sekolah.. tu pung tak tunggu masa balik pung.. balik sendiri naik basikal.. bukan dekat plaks tuh sekolah aku tuh..

Skang nih.. pagi petang mak bapak dok tunggu anak2 depa.. depan gate lagi tuh..

Dedulu..aku pakai kasut plastik jerk.. sebab senang nak cuci lagipung murah.. sebab aku bukannya dari kuarga yang kaya raya lagipung adik beradik ramai lagi yg sekolah gaks.. tetiap tahun nak bertukar sumer tuh.. esp kasut.. selagi tak berlobang.. selagi tulah pakai..

Skang nih..anak2 aku aku nengok kasut jgn harap nak yg memurah.. alamat jahanam tak sampai sebulan dua pakai..*ganaih ya amats*.. lagipung memilih benau..

Dedulu.. aku pegi sekolah naik basikal turun temurun..means.. dari Kak Yong sampai Abg Li ke Abg Bidi.. dan kalau selagi bleh kayuh tak rosak apa2.. sampailah ke aku dan Onie pakai..

Skang nih.. ari2 berjemput berhantar... mostly la anak2.. tak pung.. van anto.. sebab mak paks skang nih kebanyakan tak kasi anak2 diroang pegi n balik sendiri rumah naik basikal walaupung rumah sekentut jerk ngan sekolah..

Dedulu belanjer aku pegi sekolah 20seng jerk.. setakat bleh beli asam ngan gegula pusing tuh.. tak pung time balik beli aiskrim.. tak pung bawak bekal gi sekolah..jimats sket

Skang nih.. setiap hari RM2 hengget.. kalau dua org dah RM4 hengget.. itu belum campur balik karang nak beli aiskrim lagi sorang seringgit *mak oii.. bankrap mek gini* Diroang nak bawak bekal..malu katanya..

Dedulu lepas balik sekolah jerk.. kain baju sumer basuh sendiri..tak basuh siap ler..sebab baju ada satu tu jerk.. esok nak kena pakai lagih.. pepetang siap ler kena bako arang nak iron baju..huhu

Skang nih.. balik umah jerk baju ya allah.. cam belacan..dah tu campak jerk.. sebab kang mak pak or maid tolong basuhkan..

Tapi kan.. aku tak rasa la heran sangat kalau bebudak tu kekecit lagih.. ada sorang nih dah darjah 6..pak dier dok lagi amik anto ari2...camno tuh..???

Benonyer banyak lagi.. tapi dah banyak rasanya.. kang tak terbaca korang.. oh yach pada yg akan balik bercuti sempena Hari Raya Eidul Adha tu.. selamat pergi dan balik yach.. mek raya kat sini ajor.. Selamat Berhujung Minggu
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

9 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com