AkuDiaDanSesuatu

Thursday, February 16

Kesempatan yang masih ada

Semalam kan ujan lebat gilos.. banyak ler kete2 yg sangkut kat lam banjir gitu tuh.. adik aku salah seorang ler yg tersangkut tuh..so sebab tu gaks Onie n Hadi semalam gi tolong nengok2 kat Giant KJ tuh.. aku laks as usual semalam kuar lewat sket.. ya ampun ujan lebat ya amats.. dah tu ader accident laks kat depan sunway dekat ngan tempat kojer si Laling tuh..huh masak gaksler aku..sampai kat sekolah jerk nak dekat kol 6pm dah.. tu pun dpt parking kat bakang2 gitu tuh.. so amik masa laks nak kuar kan..

Balik umah, masak laks utk tetamu kira banyak ler aku masak semalam dan Alhamdulillah sumer org ala2 kebulur gitu tuh.. aku goreng ikan, buat sup ayam, sambal sotong, goreng sayur taugeh dan buat sambal belacan + telur dadar.. iteww ajor bukan lauk special pun tapi sebab makan beramai2 tuh.. sumer ala2 bertambah2 gitu..hiks..

After that paps, hadi dan Opie pegi sekals lagi nengok van dier yg dok tersadai kat KJ tuh nak bawak balik..memang penats ler semalam ngan aku rasa nak patah pinggang.. yelah naik kete manual bukan kete auto cam si ratu iteww occay.. so maks ala2 dah flat gitu tuh..tapi ada lagi tuh tak siapkan lagi.. jadual anak2 lagi nak kena nengokkan, basuh baju lagi.. dan dingdong2.. nak dekat kul 1am gaks ler aku tidor..

Rasa cam baru ajor tidor kan..tetiba laks hp paps bebunyi.. sebab paps pun fenats gaks semalam tuh.. motor dier takleh start dah jenuh gaksler dok tolak dan pegi laks tolong Opie tu kan.. maka bunyi hp tu dikatanya bunyi alarm.. pelik gaks aku.. bukan ada games bola pun nak nengok pagi tadi.. so dier ala2 mamai terus off ..sabo ajerler.. selang 5 saat tu bunyi lagi.. tensi aku occay.. yelah tengah sedaps2 tido kan.. aku katalah.. tu tepon bunyi.. tu bukan alarm tuh.. ropernyer paps dah ke bilik ayor.. makanya akuler yg kena bangun jawab kan..

Ropernyer kakak ipar aku yg call.. dier kata Makcik paps meninggal pagi tadi..or maybe malam tadi kots.. tulah.. aku baru jerk rasa cakap2 ngan Linn.. bout this matter..yg tahun lepas aku saksikan banyak kematian dikalangan keluarga terdekat.. last year gaks anak Makcik paps nih meninggal accident..sebab nak selamatkan baby lam pangkuan dier.. so this year Makcik ni plaks..kematian sudden death nih memang meninggalkan kesan yg agaks mendalam pada kuarga.. tu aku bleh tengok ler sebelum2 nih.. berlainan sekals ngan kalau kita facing death ngan org yg sakit lama.. seperti artikel yg KW anto itewwhari..

Tulah.. kita lam dok mengejar donia nih, kengkadang selalu tak sempat..means tak sempat nak tambah amal ibadat, tak sempat nak buat baik pada ibu bapa, tak sempat nak jengok rumah Allah apalagi nak berzikir ..tu aku cakap kat diri akulah..ada jelah yg menyibukkan diri kita nih.. *see aku dah start bersyarah nih*.. kalau still lagi ada KESEMPATAN DAN PELUANG tuh..kita renung2kanlah sepanjang perjalanan hidup kita..

Occay sumer..SELAMAT..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

18 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com