AkuDiaDanSesuatu

Wednesday, January 26

Dreba

Masa petang aku balik kampung ari tuh adala org kampung aku nih jemput pegi makan kat rumah dier.. mak aku tanyala kenduri apa & dier kata kenduri kesyukuran... ermmm aku pun x amik potler.. so malam tu mak aku criter yg org kampung tu buat kenduri kesyukuran sbab anak dier dpt kerja jadi "dreba ambulance"... masa tu aku terpikir.. org dpt jadi dreba pun tau bersyukur.. aku ni ada kerja yg baik, suami dan anak2 kengkadang tu rasa x cukup gaks, bukan x cukup duit tapi rasa nak lebih lagi... sepatutnya aku bersyukur dgan rezeki yg Allah bagi kat aku....

Time tu jugak aku rasa yg mungkin satu hari nanti Allah tu akan tarik balik segala nikmat dan rezeki yg diberi.. so macamana aku nak handle sumer tuh...?????

semoga aku x lalai dengan segala segala rezeki yg diberi... Amin..
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

8 Comments:

  • At Wednesday, January 26, 2005 4:20:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    Wah wah wah, dah pandai *please refresh* wakaka.

    esok sambung gila kuasa. nak balik ambik kereta I hantar service.

     
  • At Wednesday, January 26, 2005 4:30:00 PM, Blogger alia said…

    belajo dari maks... wakakakka

     
  • At Wednesday, January 26, 2005 8:01:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    Bat...

    Biasala.. kadang-kadang kita terlupa ade orang lebih susah dari kita.... :)

    ~xmen~

     
  • At Thursday, January 27, 2005 10:16:00 AM, Anonymous Anonymous said…

    Atih, thanks for reminding us. I am one of those who always feel that I haven't really "bersyukur" enough to all the blessings.
    Pasai Laksa Penang tu, bila nak mai tu habaq dulu na. My mother who is now staying with us really loves laksa, although laksa is not really my speciality. Nanti bila dah makan laksa Pahang kat rumah NHK tu tolong describe sat macam mana kesedapannya. Boleh ka? Kalau ada gambaq lagi baguih. Boleh buat semua org terleleh ayaq liuq.
    Aunty N

     
  • At Thursday, January 27, 2005 10:19:00 AM, Anonymous Anonymous said…

    Morning :)
    Tulah kita ni tak pernah cukup dan susah nak bersyukurkan. I really felt for someone yg really close, duit banyak, tapi sekarang hidup tak tenteram.

     
  • At Thursday, January 27, 2005 10:20:00 AM, Blogger alia said…

    ermm Aunty.. memang kita manusia dah fitrah kot...

    insyaallah... ermmm musti sedap sehhh laksa Aunty.. takpa nanti bila nak mai saya akan call punya.. tapi bab laksa pahang tu taktaula sbab NHk kata cam laksa Johor gitu... so xleh imajin lagi camno ropernyer..

     
  • At Thursday, January 27, 2005 10:29:00 AM, Anonymous Anonymous said…

    He he Aunty N. sedap, jgn tak sedap.
    Ingat I tak yg jumpa masa b'day Kaer dulu tu. You datang dgn Scov kan.

     
  • At Thursday, January 27, 2005 12:31:00 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ini suata pengajaran juga cerita atih ni. Bersyukur dengan apa sahaja nikmat yang diberi sebelum ditarik..

     

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com