AkuDiaDanSesuatu

Thursday, October 20

Aku dan Menyelami Saat Kehilangan Seseorang

Aku keje semalam..dah sampai opis pun benonyer..tup2.. pepagi paps tepon kata sepupu dier meninggal pagi nih di HUKM..so dier nak gi ziarah. Aku ok jerk.. so semalam aku EL la kan.

Arwah nih sakit dah lama..dari umur dier 12 tahun kots.. tak pun sebelum tu dah..dari dier lemah2 badan sampai dier takleh jalan dan rambut botak masa buat kemo dan sampailer aku dengo dier koma. Aku tak pegi jenguk pun masa dier koma tuh..tak ingat dah sebab aper.. sebab SIL aku kata.. tak yah pegilah.. sebab bukan leh jupe ngan org dier pun.. u ols tau ler kan..sebab kalau dah ICU..jenguk kat luar jerla.. cuma parents dier la yg bleh pun. So kiranya dah lama gaks ler dier sakit Leukimia tuh.

Masa aku sampai kat rumah arwah nih..org dah ramai..kat luar so aku masuk ler dalam rumah. Rupanya arwah sedang dimandikan..so aku tunggu jerla. Rupanya tempat yg aku tunggu tu tempat untuk menyiapkan arwah utk proses pakaikan kain kapan sumer.

Masa arwah diangkat selepas dimandikan.. aku tengok dier semakin kurus, dah tinggal kulit ngan tulang ajer, kesian sangat tengok. Biler sumer proses selesai, part yg paling memilukan aku rasa biler Mak dier mengucup dahi arwah buat kali terakhir selepas tu Ayah dier dan another 4 org lagi adik arwah nih. Kira arwah nih anak sulung lah..memang sayu, sebab cam terbayang kalau time tu kita yg mengalaminya macamana.. rasanya?????? dlm tahun nih saja aku dah tengok.. 3 kematian org terdekat.. kira 2 yg haritu.. Ibu kepada 2 org anak dan Ibu kepada 3 org anak.

"kematian itu memang sudah pasti bagi setiap yg bernyawa kan".. so kita sebagai umah Islam kena senantiasa bersedia.. mana tahu.. ini merupakan coretakan ku yg terakhir.. siapa pun tak tahu. Cukupkan sudah bekalan yg hendak dibawa bersama2..??? hanya kita sendiri yang tahu..

batrisya
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

4 Comments:

Post a Comment

<< Home

 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com